Hlavní obsah

Developer chystá stavbu tří bloků budov v jižním centru Brna

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Reklama

25. 8. 2020 22:08

Se stavbou tří bloků budov s kancelářemi, byty a prodejnami chce developer začít na jaře roku 2022. Objekty by měly stát v jihozápadním cípu území, které je ohraničené Uhelnou, Úzkou, Opuštěnou a Trnitou ulicí.

Článek

Plochu v současné době využívá autobazar, zbytek je nevyužitý. Developer, jímž je společnost Karlín development, tu chce zastavět zhruba pětihektarové území, vyplývá z dokumentu na informačním portálu EIA.

Jako první se má začít stavět blok, který přiléhá k ulicím Opuštěná a Uhelná. Další bloky se mají stavět postupně. První etapa prvního bloku by měla být hotová v roce 2024.

Jde prakticky o první zástavbu tzv. jižního centra, tedy území mezi současným a plánovaným novým hlavním nádražím, které má stát v místě dnešního dolního nádraží. Jižní centrum se má však rozvíjet bez ohledu na to, kdy se nádraží začne přesouvat. Je téměř jisté, že přesun nezačne do roku 2025, protože současnou prioritou je přestavba nádraží v Židenicích a u ní Správa železnic operuje s termínem otevření v roce 2023.

Celkem má podél Uhelné a Opuštěné ulice vzniknout ve třech blocích 21 víceúčelových budov a sedm administrativních. Budou mít vnitrobloky. Vzniknou i nové ulice. Nejvyšší budovy budou mít výšku 31,5 metru a podle dokumentu se počítá celkem s 2800 parkovacími místy.

Do dopravně přetíženého území se tak dostane další intenzivní doprava, přičemž se nepředpokládá, že by do konce třetího desetiletí existovala podzemní dráha, která by dokázala výrazně snížit poptávku po povrchové dopravě. Navíc se ve studii dopravního zatížení počítá s tím, že v roce 2035 už budou hotové některé dopravní stavby, u nichž je doba zprovoznění nejistá. Kromě toho, že má už fungovat kapacitní velký městský okruh v ulicích Žabovřeská, Rokytova a Tomkovo náměstí, se ve studii počítá i s tím, že bude hotová jižní část velkého městského okruhu, Nová městská třída i přesun hlavního nádraží. Součástí dopravního modelu nebyla veřejná doprava.

Dlouhá léta usiloval jižně od tohoto záměru developer HB Reavis o stavbu Auparku, což mělo být nákupní centrum. Předloni však po mnohých protestech a problémech záměr vzdal.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:

Doporučované