Hlavní obsah

Do Česka se vrátí Total, či Agip. 200 pump firmy EuroOil se přejmenuje

Generální ředitel Čepro Jan Duspěva popsal, kolik bude přejmenování čerpacích stanic stát.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

 

Reklama

Dvě stovky čerpacích stanic EuroOil se v příštím roce přejmenují. Státní firma Čepro pro ně chce silnou značku, která přitáhne řidiče. Ve hře jsou podle informací Seznam Zpráv Total nebo skupina Eni se značkou Agip.

Článek

Total, nebo Eni. Nadnárodní ropné firmy, které mají své sítě čerpacích stanic po celé Evropě. V Česku teď ale chybí – což se však brzo změní. Podle informací redakce Seznam Zpráv jsou totiž právě tito dva hráči v úzkém výběru společnosti Čepro pro hledání strategického partnera. Rozhodnuto má být do konce roku.

„Máme dvě nabídky, které teď vyhodnocujeme,“ potvrdil v rozhovoru pro SZ generální ředitel Čepra Jan Duspěva. Jména firem však nechtěl specifikovat.“ Jsou to firmy, které aktuálně v České republice nepůsobí, ale působí skoro ve všech ostatních zemích,“ dodal.

Návrat na známý trh

Oba adepti jsou silnou zahraniční značkou a oba to už v Česku zkoušeli – francouzský Total své pumpy před časem prodal, tehdy ale český trh nebyl tak konsolidovaný a firma se soustředila spíš na své africké aktivity. Italská nadnárodní ropná společnost Eni tu zase provozovala čerpací stanice Agip, ze kterých se v roce 2015 stal Mol.

Totalu, který má v Česku stále své středoevropské zastoupení, přitom může hrát do karet i blízkost rafinerie v saské Leuně a to, že se Čepru už osvědčil jako spolehlivý dodavatel pohonných hmot, a tedy alternativa k rafinerii Unipetrolu.

Státem ovládané Čepro potřebuje pro svoji maloobchodní síť dvou set čerpacích stanic silného partnera z jediného důvodu – chce být atraktivnější pro více řidičů a docílit tak větší výtoče paliv. Koncept současných pump EuroOil totiž v dnešní době, kdy je tankování spojeno i s okolním prostředím, nákupem kávy a celkovým zážitkem, v porovnání s konkurencí ztrácí.

ČEPRO

  • Stoprocentním akcionářem Čepra je ministerstvo financí.
  • Firma zajišťuje především přepravu, skladování a prodej ropných produktů.
  • Za úkol má i ochranu zásob státních hmotných rezerv.
  • Provozuje síť 1165 kilometrů produktovodů, k dispozici má 650 skladovacích nádrží, jejichž kapacita je 1,76 milionu metrů krychlových.
  • Provozuje síť vlastních čerpacích stanic pod obchodním názvem EuroOil – ta je třetí největší v ČR.

„EuroOil je známá značka, ale přeci jen v regionu. Věříme, že si udržíme stále zákazníky, a věříme, že když do toho regionu přineseme známou značku, tak si sáhneme i na část tranzitních řidičů, kteří u nás teď netankují,“ dodává Duspěva.

Značka za poplatek z litru

Podmínky chystaného partnerství jsou jasně definované. „Je to nastavené tak, že bychom platili z každého litru určitý poplatek majiteli značky. Ale cenotvorba, provozování čerpací stanice a veškerý majetek zůstane ve správě společnosti Čepro. Je pro nás důležité, abychom si udrželi samostatnost v obchodním rozhodování, “ vysvětluje Duspěva, jenž odmítá, že by kvůli tomu měly na čerpacích stanicích jím vedené firmy pohonné hmoty zdražit. „Pokud ano, půjde o haléřové položky,“ řekl Duspěva s tím, že společnost si zkusila tento model zkalkulovat a dává jí finanční smysl.

Čepro by mělo zaplatit i přemalování a předělání všech stanic. K tomu by mělo dojít už v příštím roce. „Náklady na rebranding půjdou za námi. Očekáváme, že mohou být do 200 milionů korun. Nám se to potkává s přirozenou úpravou čerpacích stanic,“ dodává Duspěva s tím, že zároveň s modernizací by měla v příštím roce proběhnout i automatizace zhruba čtyřiceti čerpacích stanic, které by pak byly otevřeny nonstop.

Akce bude mít velký dopad na rozdělení trhu s pohonnými hmotami. EuroOil je totiž v současnosti třetí nejsilnější hráč po Benzině a Molu.

Reklama

Doporučované