Hlavní obsah

Část hotové jihočeské dálnice D3 se bude bourat. Měl by ji křižovat tunel

Foto: Michal Turek, Seznam Zprávy

Část hotové dálnice D3 bude třeba zbourat. Ilustrační fotografie.

Reklama

Část hotové jihočeské dálnice D3 Ševětín–Borek čekají stavební úpravy. Provoz tam bude v budoucnu možná i několik let omezený. ŘSD otevřelo tuto část dálnice, dlouhou 10,7 kilometru, v prosinci 2019.

Článek

Provoz na úseku D3 Ševětín–Borek bude v budoucnu možná i několik let omezený, řekl ČTK mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl. Příčinou je plánovaná stavba Chotýčanského tunelu, jenž bude součástí IV. železničního koridoru. Na svém severním konci by měl tunel křižovat dálnici D3. Bude nutné část hotové dálnice zbourat, informoval server Zdopravy.cz a ČTK to potvrdil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Tunel povede pod dálnicí.

„Původní projekt počítal s tím, že stejně by se provozovaná dálnice upravovala, a to z toho důvodu, že se stavěla jenom v polovičním profilu. Minimálně na polovině té dálnice by stejně musely být stavební změny,“ řekl Rýdl.

Práce na D3 spjaté se železničním tunelem mohou trvat i několik let. Provoz při tom bude omezený, vedený jednou polovinou dálnice. Jde o stovky metrů dálnice. ŘSD otevřelo část dálnice D3 Ševětín–Borek, dlouhou 10,7 kilometru, v prosinci 2019. Stavba stála 1,6 miliardy korun.

Reklama

Doporučované