Hlavní obsah

Kdo je nový muž z Brna, který povede Českou televizi

Foto: Profimedia.cz

Jan Souček.

Reklama

aktualizováno •

Dosavadní ředitel ČT Petr Dvořák končí. Ve třetím kole volby ho porazil Jan Souček.

Článek

Zanedlouho 49letý absolvent práv na Masarykově univerzitě svázal svoji kariéru se světem médií, ve kterých působí od roku 1994. 

Začínal jako redaktor na Nově, později se vypracoval do vedoucích pozic v Českém rozhlasu. V letech 2002 až 2007 také pracoval v PR agenturách New Deal Communications (patřila později odsouzenému Marku Dalíkovi) a Transparent Communications.

Své angažmá v České televizi odstartoval v Brně jako moderátor pořadu Dobré ráno. Pracoval i jako šéfdramaturg tamního Centra zábavní tvorby. Brněnské studio vede od roku 2014.

Ve středu ve své úvodní řeči – na rozdíl od dosavadního ředitele Petra Dvořáka – uvedl, že není přesvědčen o tom, že veřejnoprávní televize potřebuje extenzivní rozvoj. Televize by podle něj naopak měla zapracovat na rozjetých projektech a komunikaci.

Pronájem části Kavčích hor?

Z jeho vystoupení bylo znát, že se připravuje spíše na variantu, že ČT v příštích letech nedostane výrazně více peněz do rozpočtu. Zmínil například, že je připravený sáhnout k redukci výroby.

Stejně tak by pronajal část budov na Kavčích horách. „Tolik prostoru dnes nepotřebujeme. Z výdělku by se pak dala financovat revitalizace,“ uvedl.

Z novinek zmínil, že zpravodajství by se mělo rozvíjet na moderní mobilní platformě. „Tam nám nesmí ujet vlak,“ podotkl. Zmínil také možnost vytvořit společnou zpravodajskou platformu pro ČT, Český rozhlas a ČTK.

„Řada lidí má dojem, že ČT pomíjí je a jejich problémy. Na tom musíme zapracovat kvůli udržení demokratické společnosti,“ uvedl Souček na jednání rady.

Nástup v říjnu

Jan Souček svůj šestiletý mandát odstartuje 1. října. Jak poznamenala ČTK, televize podle něj potřebuje vyřešit financování.

Soudí, že by měla vyřešit efektivitu činností a zvážit jejich případný outsourcing. V rámci organizační struktury počítá s redukcí první úrovně managementu o 20 procent. Personální otázky chce řešit ještě před nástupem do funkce.

Chce také nastartovat novou úroveň komunikace nejen uvnitř televize, ale i s radou a s politickou reprezentací.

Má v plánu odstranit některé duplicitně vytvářené pořady nebo prosadit větší zastoupení zahraniční tvorby v hlavním vysílacím čase. Celkový podíl české a zahraniční tvorby měnit nehodlá.

Reklama

Doporučované