Hlavní obsah

Doručovatelé mají druhé Vánoce, počet balíků stoupl o pětinu

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Reklama

Počet doručovaných balíků se tento týden zvýšil o více než pětinu. Nárůst souvisí s vyššími objednávkami z e-shopů po sobotním uzavření většiny obchodů. Naopak kleslo posílání zásilek od podnikatelů do zahraničí.

Článek

Obchodníci se po oznámení karantény mohou spolehnout na jediný kanál - online prodej a samozřejmě rozvážku zboží. A doručovací společnosti hlásí značný nárůst poptávky.

Česká pošta tento týden doručuje v průměru 195 000 balíků denně, což je o 35 000 více než na konci února. Podnik zavedl bezkontaktní doručování, kdy doručovatel nechá balík před dveřmi adresáta, ustoupí, počká na podpis převzetí, který si pak sebere.

Další dopravce GLS zaznamenal celkové zvýšení objemu přeprav o desetinu. U některých e-shopů vzrostl počet balíků až o 400 procent. Zároveň ale kvůli uzavřeným firmám došlo k poklesu doručování mezi podniky.

Pošta nabízí výrobcům ochranných pomůcek provádět do konce března jejich bezplatnou přepravu s cílem podpořit distribuci těchto nedostatkových komodit. Zároveň balíkový přepravce očekává, že mu bude ze strany státu umožněno zajistit si dostatek dezinfekčních a ochranných prostředků pro svoje kurýry, aby mohl i nadále plnit svoji úlohu v zásobování obyvatel nezbytným zbožím.

Ve vybraných segmentech, kam patří například online lékárny, brýle a kontaktní čočky, ochranné zdravotní pomůcky a drogerie, herní konzole a elektronika, je v současnosti nárůst zásilek podle zakladatelky společnosti Zásilkovna.cz Simony Kijonkové obrovský, srovnatelný s vánočním obdobím.

„Je zřejmé, že nakupování po internetu, tedy celý segment e-commerce, dnes z velké části táhne celou ekonomiku a každým dnem, kdy jsou kamenné obchody uzavřené, se jeho role zvětšuje. Pro nás jako logisticko-technologickou firmu je to obrovská výzva. My jsme dnes jednou z mála cest, jak se poptávané zboží může dostat ke koncovému zákazníkovi,“ podotkla Kijonková.

V Česku nyní platí, že výdej zboží a zásilek z internetových obchodů je možný i v provozovnách, kde je jinak maloobchodní prodej zakázán. Pro mnoho obchodníků, malých a středních podnikatelů je proto výdej zásilek z internetových obchodů alespoň částečnou kompenzací poklesu tržeb. Zásilky z e-shopů tak mohou i nadále proudit na výdejní místa Zásilkovny. Těch nyní funguje nadpoloviční většina.

Podle zásilkové služby Zaslat.cz si jen v pondělí zákazníci objednali přepravu ve srovnatelné míře jako druhé prosincové pondělí uplynulých Vánoc. Nejvíce roste doprava po České republice mezi občany i firmami, a to až o 80 procent. O pětinu naopak klesal objem zásilek od podnikatelů posílajících balíky do zahraničí.

„Lidé i firmy jednoznačně chtějí omezit osobní kontakt, a proto řadu věcí řeší přes distribuční a zasilatelské společnosti. Očekáváme, že tento trend bude ještě pokračovat,“ dodal výkonný ředitel služby Zaslat.cz Miroslav Michalko.

Reklama

Doporučované