Hlavní obsah

Luxusní šperky koupil za hubičku. Cartier zapomněl připsat tři nuly

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: X/@LordeDandy

Mexičan Rogelio Villarreal si objednal hned dva páry náušnic v hodnotě stovek tisíc korun. Zaplatil ale jen zlomek.

Reklama

Normálně stojí přes 300 000 korun, na internetových stránkách společnosti Cartier ale chyběly „tři nuly“. Šťastný Mexičan tak za náušnice zaplatil pouhou tisícinu. Přestože právní tahanice stále není u konce, šperk mu již přišel.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Rogelio Villarreal prý o francouzském klenotnictví Cartier ani nevěděl, když se mu loni v prosinci na instagramu objevila jeho reklama. Kliknul na ni a prohlížel si stránky s nejluxusnějšími předměty - šperky, hodinkami či kabelkami. Každý z nich stál několik tisíc dolarů.

Villarreal, který žije v Mexiku, si ale všiml páru náušnic, jejichž cena se pohybovala v úplně jiné hladině, stály pouhých 237 mexických pesos (asi 13 dolarů či 300 Kč). „Přísahám, že mě polil studený pot,“ komentoval zpětně daný okamžik. Proč stály náušnice z 18karátového růžového zlata lemovaného diamanty od světově vyhlášené šperkařské společnosti tak málo? Prodejce udělal chybu a zapomněl napsat tři nuly. Správně tak náušnice měly stát 237 000 pesos, tedy přes 300 000 korun.

Šťastný kupující objednal hned dva páry. „V tu chvíli ale začala několikaměsíční tahanice,“ uvedl Villarreal pro deník The New York Times. Zástupci firmy mu pár dní po nákupu sdělili, že náušnice, které si objednal, nebyly za správnou cenu, a proto chtějí nákup zrušit. „Prý mi kvůli nepříjemnostem dají dárek,“ řekl. Jako kompenzaci pak společnost nabídla „gesto od domu Cartier“ - láhev šampaňského Cartier Cuvée a „kožený předmět Cartier“.

Rozhodl se dárky odmítnout a soudit se. Na internetových stránkách společnosti našel podmínky prodeje, v nichž se uvádí, že případný spor lze předložit Úřadu federálního prokurátora pro ochranu spotřebitele ke smírčímu řízení.

To také udělal. Podal stížnost na pobočku federálního úřadu na ochranu spotřebitelů v Matamoros. Právníci, které New York Times cituje, mu dávají značnou šanci na úspěch. Zákon je v zemi Latinské Ameriky nastaven k silné ochraně spotřebitele. Případ se navíc v místních médiích zpopularizoval a dohodu se společností Cartier nabízeli zprostředkovat dokonce i přední mexičtí politici.

I přestože řízení proběhne teprve v příštích dnech, zásilka s náušnicemi Villarrealovi přišla již minulý týden. „Jsem nadšený,“ napsal na sociální síť X, „hlavně za maminku. Ty náušnice jsou pro ni.“

Reklama

Doporučované