Článek
Dovoz ojetých aut do Česka v prvním pololetí vzrostl o 1,4 procenta na 72 541 vozů. Oživení nastalo zejména v červnu, kdy se import zvýšil meziročně o téměř desetinu na 12 733 ojetých aut. Průměrné stáří dovážených vozidel se zvýšilo o 0,1 roku na 10,5 roku. Zhruba 49,2 procenta aut bylo starších deseti let. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů (SDA).
Největší podíl na dovozech mají vozidla spalující benzin, kterým patří 46 procent. Na druhém místě je nafta se 44,4 procenta. Čistě elektrické vozy tvoří 5,35 procenta importu ojetých automobilů. „Letos v červnu bylo do Česka dovezeno 764 ojetých elektroaut, což je více než dvojnásobek oproti stejnému období loňského roku,“ uvedl ředitel služby TipCars Marek Knieža.
Nejvíce dováženou značkou zůstává domácí Škoda se 17 324 vozy, následuje Volkswagen s dovozem 14 064 aut z druhé ruky a třetí je Ford se 4480 vozy. Na dalších místech jsou Mercedes-Benz, BMW a Audi. Češi si v pololetí dovezli i 68 ojetých ferrari, 35 lamborghini nebo 11 aut značky Rolls-Royce.
Červen byl podle generální ředitelky Aures Holdings Karolíny Topolové z hlediska dovozů dosud druhým nejsilnějším měsícem letošního prvního pololetí. „Celkově se ale letošní objemy importovaných ojetin drží na stejné úrovni jako v loňském roce. To je dobrá zpráva – sice rostou prodeje ojetých aut u velkých prodejců, ale lidé mají zájem spíše o vozy s tuzemským původem, jejichž nákup je bezpečnější a méně rizikový,“ dodala Topolová.
Průměrná cena ojetých aut na českém trhu v prvním čtvrtletí podle údajů společnosti Cebia meziročně klesla o 7500 korun na 287 000 korun, tedy o 2,5 procenta.
V prvním pololetí se na českém trhu prodalo 122 639 nových osobních aut, což je meziroční nárůst o 2,87 procenta. V červnu registrace meziročně klesly o 0,56 procenta.