Hlavní obsah

Nabíráme zákazníky, kteří jdou i po ceně, hlásí Čupr z Rohlíku

Foto: Rohlík.cz

Rohlík Group roste. Obrat skupiny za loňský rok se blíží 18 miliardám korun.

Reklama

Rohlík Group i v loňském roce rostl, meziročně o čtvrtinu. Obrat celé skupiny se vyšplhal na 17,8 miliardy korun, čistého zisku ale nedosáhla. Mohlo by k tomu dojít v příštím roce, avizoval zakladatel Rohlíku Tomáš Čupr.

Článek

Online prodejce potravin působí kromě Česka i v Německu, Rakousku a Maďarsku. V černých číslech je zatím jen na domácím trhu, drobný čistý zisk oznámil i za nováčka v portfoliu, za Maďarsko, kde obrat vyskočil o 35 %.

Konkrétní zisky skupina neuvedla. „Příští rok budeme v čistém zisku jako celá skupina,“ řekl její zakladatel Čupr s tím, že růst tržeb v poslední době zrychluje.

Foto: Rohlík Group, Seznam Zprávy

V loňském roce vyskočil obrat skupiny Rohlík Group na 701 miliard eur, tedy 17,8 milionu korun.

Růst Rohlík Group podle něj není tažen expanzí, ale může za něj především automatizace, do které loni i rok předtím nainvestovala společnost pokaždé miliardu. „V roce 2025 už nebudeme potřebovat mnoho lidí ve skladech, spíš to bude inženýring než manuální práce,“ avizuje většinový majitel Rohlíku Čupr.

Cílíme na širší klientelu

Rohlík se také začal zaměřovat na širší klientelu. „Dříve nás využívali primárně lidé, kteří nechtěli někde běhat po nákupech. Dneska čím dál víc nabíráme zákazníky, pro které je kromě servisu důležité i to, kolik za nákup zaplatí,“ uvedl Tomáš Čupr.

Každý 12. až 13. výrobek v sortimentu mezinárodní skupiny nese privátní značku Rohlíku. Do budoucna má být takových produktů až třikrát tolik. „Lidl cena a stejná nebo lepší kvalita než Lidl,“ popisuje Čupr ve zkratce strategii, se kterou chce jít firma dál.

Skupina, rozkročená nyní už mezi pět států, loni hospodařila s obratem 17,8 miliardy korun. Na něm se nejvíce – zhruba ze dvou třetin (11 miliard korun) – podílí domácí trh. Druhou nejsilnější divizí je ta německá, která působí pod značkou Knuspr.de, na třetím místě je maďarská odnož kifli.hu.

Právě německý trh je pro Rohlík aktuálně prioritou. Zahrnuje zatím pouze Frankfurt a Mnichov, tam firma dosáhla rok po spuštění provozního zisku. „Prokázali jsme, že v západní Evropě dokážeme vydělat peníze,“ komentoval Tomáš Čupr. V Německu online shop s jídlem vyrostl o 94 %, uvádí skupina.

Energii směřuje Rohlík na Německo

V polovině dubna by se měla auta s logem Rohlíku objevit i ve třetím německém velkoměstě – ve čtyřmilionovém Berlíně. Už teď se ale rozhlíží po dalších německých městech. „Chtěli bychom v nějakém střednědobém horizontu pěti až šesti let otevřít v dalších deseti městech. Už máme připravené sklady v Hamburku a Essenu,“ řekl Tomáš Čupr.

Rozvoz potravin až domů

Na českém trhu působí řada firem, které nabízí nákupy potravin online a následné doručení až domů. Některé fungují samostatně, jiné poskytují přímo obchodní řetězce s potravinami. Mezi větší hráče na trhu kromě Rohlíku patří například:

  • Košík.cz
  • Foodora
  • Potravinydomu.cz
  • Billa e-shop
  • iTesco

Zatím firma neformálně vyjednává s investory, zda by o takovou expanzi měli výhledově zájem. „Nemám letos ambici pobíhat na trhu a hledat peníze. To jsme dělali každý rok od roku 2020,“ uvedl Čupr, jehož firma vybrala od investorů v roce 2022 celkem 5,4 miliardy korun.

Vstup na burzu není v dohledné době v plánu. „Nepůjdu dělat IPO, když celý trh kouká na „grocery servis“ skrz prsty. Ale třeba za dva roky to bude jiný příběh,“ doufá Čupr s tím, že je v hledáčku například burza ve Frankfurtu.

V Rakousku obrat proti loňsku spadl. Podle Tomáše Čupra je tamní trh složitý: „Jeden význačný český e-commerce podnikatel mi kdysi říkal: za žádnou cenu nechodit do Rakouska. Lidé jsou tam jiní. Hodinová sazba je tam ještě větší než v Německu. Ale flexibilita je tam dramaticky menší.“

Reklama

Doporučované