Hlavní obsah

Pumu válcuje konkurence. Francouzský vládce luxusu se ji snaží prodat

Foto: Shutterstock.com

Puma prodělává, předbíhá ji sílící konkurence.

Rodina Pinaultů hledá kupce pro svůj podíl ve výrobci sportovního oblečení a obuvi Puma. Firma za poslední rok ztratila polovinu své hodnoty a Pinaultové navíc musí hasit potíže i jinde ve svém hlavně módním impériu.

Článek

Holding Artémis, spravující majetek francouzského miliardáře Françoise Pinaulta a jeho rodiny, jedná se svými poradci o dalším osudu německé společnosti Puma. Podle Bloombergu již Artémis oslovil některé potenciální zájemce o odkup akcií, mezi které patří čínští výrobci sportovního vybavení Anta Sports a Li Ning, nejmenovaní američtí konkurenti Pumy a také státní investiční fondy z Blízkého východu.

Artémis je největším akcionářem Pumy, drží v ní podíl 29 procent. Se zbytkem akcií firmy se volně obchoduje na burze.

Jednání s možnými zájemci v tuto chvíli probíhají a není jisté, že budou úspěšně uzavřena. Podle zdrojů Bloombergu bude chtít Artémis při prodeji dosáhnout výrazné prémie oproti aktuální ceně akcií Pumy.

Té se přitom v poslední době nejen na burze nedaří. Za posledních 12 měsíců předcházejících pondělní zprávě Bloombergu akcie společnosti na frankfurtské burze klesly o více než polovinu, v reakci na zprávu o možném prodeji pak prudce posílily o 19 procent. Část těchto zisků ale již opět odevzdaly.

Puma v několika posledních čtvrtletích v řadě vydala varování před poklesem zisku. Tržby společnosti postupně klesají, ve druhém kvartálu se výrobce propadl do provozní upravené ztráty EBIT 13 milionů eur.

O zákazníky Pumu připravují rychle rostoucí značky jako Hoka, On nebo New Balance, také dlouhodobým konkurentům Adidas a Nike se vede lépe než Pumě. V obratu nevalného hospodaření by měl firmě pomoci nový provozní ředitel Andreas Hubert, který má za sebou dvacetiletou kariéru u Adidasu.

Holding Artémis drží i přes dvě pětiny akcií společnosti Kering, zastřešující známé luxusní značky jako Yves Saint Laurent, Gucci nebo Balenciaga. Ani této části podnikání rodiny Pinaultů se v poslední době nedaří. Tržby Keringu za letošní druhé čtvrtletí se meziročně propadly o 15 procent. Firma se odvolává na slabší poptávku po luxusním zboží napříč trhy, především ale v Japonsku a v širším asijsko-pacifickém regionu.

Související témata:
Kering

Doporučované