Článek
Zakladatel a spolumajitel internetového obchodu Rohlik.cz Tomáš Čupr se po delší době postavil před novináře, aby rozptýlil obavy těch, kteří jeho mezinárodní dobrodružství hodnotí skrze vysoké a stále rostoucí zadlužení, anebo upozorňují na skutečnost, že firma zatím nevydělává.
Ve finančním roce končícím v dubnu 2025, Rohlik Group skončil v provozní ztrátě 72,8 milionu eur (přes 1,8 miliardy korun). Rok předtím prodělal 78,7 milionu eur, tedy 1,96 miliardy korun.
Český trh už skupině vydělává. EBITDA, tedy zisk před započtením úroků, daní, odpisů a amortizace, dosáhla podle výroční zprávy 58 milionů eur (1,45 miliardy korun). Výsledek za ostatní trhy firma nezveřejnila a není jasné, kolik kde prodělává. Pozitivní výsledek hlásí také z Maďarska, svého třetího největšího trhu po Česku a Německu.
Německo je však podle Tomáše Čupra ztrátové už jen minimálně. Uvedl, že právě v těchto měsících se tamní byznys otáčí do plusových hodnot.
„Když se podíváte na Německo, tak kromě nás a Picnicu všichni hráči z trhu zmizeli. Navzdory tomu, že se tady neustále spekuluje o zdraví firmy, Rohlík je jeden ze dvou hráčů na německém trhu,“ řekl Čupr.
Miliardář a někdejší zakladatel Slevomatu vidí německý trh jako budoucí zlaté vejce. Právě tam podle něj směřovalo zhruba 350 milionů eur z celkových 500 milionů eur, které Rohlík historicky proinvestoval. Například do automatizace, logistiky a skladových systémů s umělou inteligencí a do zefektivnění provozu. Po Mnichovu, Frankfurtu, Berlíně a okolí těchto měst chce brzy Rohlík zahájit rozvozy také v Hamburku.
V rychlou expanzi v Německu věří i díky spolupráci, kterou odstartoval s Amazon Prime. Americký obr Amazon se se službou Fresh v Německu sám snažil prosadit v online potravinách, ale nedařilo se mu, a tak se stáhl.
Tomáš Čupr partnerství s Amazonem loni v rozhovoru pro Seznam Zprávy označil za „game changer“. Knuspr, což je německá značka Rohlíku, se už loni objevila jako jedna ze záložek na webu amerického e-shopu, který je v Německu velmi populární.
Dnes už také zakladatel Rohlíku mluví o vysněné globální expanzi, mimo jiné právě do USA, jen tentokrát se svojí službou Veloq. Tímto systémem, který kombinuje software, automatizaci a umělou inteligenci pro online rozvoz potravin, chce monetizovat své know how z oblasti skladování, doručování i jejich plánování. Veloq je dnes samostatnou firmou, která své technologie nabízí nezávisle na Rohlíku.
Když přijdete do skladu top technologického hráče, který dělá potraviny, připadáte si jako v Rohlíku před devíti lety.
„Díky systému vidíme do skladů ostatních. Jsme na míle napřed před ostatními. Vím, že se to v Čechách nenosí, ale když přijdete do skladu top technologického hráče, který dělá potraviny, a připadáte si jako v Rohlíku před devíti lety, tak je opravdu na co být pyšný,“ uvedl Čupr.
Díky technologiím prý Rohlík dokáže být výrazně ziskovější než klasický retailový obchodník, kterého zatěžují nejen náklady na prodejny, ale má i mnohem vyšší míru plýtvání. Čupr tvrdí, že klasické obchodní řetězce vyhodí potraviny, jejichž cena tvoří tři až pět procent tržeb, v případě Rohlíku činí plýtvání jen 0,5 procenta.
Rychlý růst znamenal odklad ziskovosti
Čurp vyjádřil přesvědčení, že v roce 2026 Rohlik Group bude v plusu. „Už příští rok budeme profitabilní. I při velice rychlém růstu. V příštím roce porosteme o 35-40 procent. A je potřeba říct, že kdybychom nerostli tak rychle, jsme profitabilní už dřív,“ řekl.
Rohlík prodává online potraviny v České republice, v Německu, Maďarsku, Rakousku a Rumunsku. Tržby z těchto pěti trhů loni poprvé překonaly miliardu eur. Meziročně vzrostly o 34 procent na 1,114 milionu eur. Meziročně si v přepočtu na koruny polepšil z 20,7 miliard korun na 27,8 miliardy. Tržbami se může srovnávat se sítí hypermarketů Globus v České republice, která ve finančním roce do června 2024 utržila 25,7 miliardy korun.
V tuzemsku je Rohlík s velkým náskokem největším online supermarketem. Konkuruje mu Košík.cz, Tesco či Billa.
V předchozím finančním roce lídr trhu omezil svůj rozjezd v Rakousku na úkor dynamického růstu v Německu. Loni se Rakousko opět rozpohybovalo a brzy skupina spustí nový sklad ve Vídni. Podle Čupra půjde o nejmodernější potravinový sklad v Evropě, možná i na světě.
Online supermarket Rohlík je stále silně zadlužený. K 30. dubnu 2025 celkový dluh skupiny vzrostl na 219,4 milionu eur, tedy 5,47 miliardy korun. V poměru k celkovému kapitálu zadlužení stouplo z 59 na 66 procent. Cílem firmy je dluh držet pod 80 procenty.
V tiskové zprávě pro novináře Rohlík provozní ztrátu ani zadlužení nezmínil. Uvedl, že měl hrubý zisk 389,4 milionu eur (9,7 miliardy korun). Toto číslo odráží pouze cenu za pořízené zboží a nezahrnuje další náklady, které jsou pro e-commerce zásadní: logistiku, práci kurýrů a pickerů, obaly na zboží, pronájem i energii skladů nebo marketing.