Hlavní obsah

Zadlužený výrobce sportovních dresů mění majitele

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Andriy Blokhin, Shutterstock.com

Ilustrační foto

Reklama

Značka sportovního oblečení Champion mění kvůli gigantickým dluhům majitele. Na rozdíl od konkurentů se jí však podařilo udržet partnerství se sportovními ligami.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Značka Champion oblékala sportovce různých severoamerický i jiných lig. Její dresy nosili basketbalisté z NBA nebo baseballisté z MBL, ale svou stopu zanechala také u australských basketbalistů nebo v Evropě, když v letech 2008 až 2010 oblékala velšské fotbalisty.

Ani úspěch na vysoce konkurenčním a ceněném severoamerickém trhu však není poukázka na byznysové hody na věčné časy. Vlastník značky, americká společnost Hanesbrands, totiž se „šampionem“ od roku 2018 prohrává.

Od nejvýdělečnějšího roku 2018, kdy se Championu povedlo globálně vydělat více než 5,6 miliardy dolarů, šly křivky zisků strmě dolů – a to i pod nulu, takže loňské hospodaření skončilo ztrátou ve výši 3,5 miliardy dolarů. Odborníci z takového sešupu viní málo spolupráce s luxusními značkami, díky které by Champion mohl za své oblečení žádat víc peněz.

A tak se manažeři v Hanesbrands rozhodli Champion prodat – nešli na to však hledáním kupce napřímo, ale nabídli ho v dražbě. Do ní se zapojilo několik firem, mezi kterými nechyběla například G-111, která má pod svými křídly oděvní společnosti jako Tommy Hilfiger nebo Calvin Klein.

Nakonec se Hanesbrands podle zdrojů ze serveru Women’s Wear Daily domluvil na prodeji s britským oděvním gigantem Authentic Brand Group, který stojí mimo jiné za světoznámými značkami jako například Reebok nebo Quiksilver. „Obchod by měl být uzavřený do konce května, maximálně na začátku června,“ napsal server s odvoláním na zdroj blízký jednáním. Po spojení také dojde k propouštění tisíců lidí, protože se byznys Championu a jeho nového majitele výrazně překrývají.

Hanesbrands má z prodeje Championu, pokud úspěšně doběhne do konce, získat více než miliardu dolarů. To není vůbec špatné vzhledem k tomu, že prodává firmu, která mu vypálila do výkazu zisku a ztrát díru za 3,5 miliardy dolarů. Značce se totiž podařilo udržet to nejcennější ze svého portfolia – spolupráci se sportovními kluby a asociacemi.

Například Australská basketbalová liga prodloužila smlouvu do roku 2025. „Champion udělal obrovskou změnu pro basketbalovou komunitu a jsme potěšeni, že můžeme naše partnerství prodloužit,“ nechal se slyšet ředitel NBL David Stevenson.

O tom, jak zásadní je udržet sportovní týmy, vědí své například u Adidasu. Německý textilní gigant přišel letos v březnu po více než 70 letech o partnerství s německým fotbalovým svazem – od roku 2027 tak na dresech bundesligy budou místo třech adidasových pruhů fajfky společnosti Nike. Z hlediska prestiže jde pro Adidas o prohru 10:0.

Reklama

Související témata:
Champion

Doporučované