Článek
Polská obchodní skupina Allegro, která působí i v Česku, v prvním čtvrtletí zvýšila upravený hrubý provozní zisk (EBITDA) meziročně o 6,1 procenta na 749,3 milionu zlotých (4,4 miliardy korun). Tržby se zvýšily o 5,9 procenta na 2,62 miliardy zlotých (15,4 miliardy Kč). Firma to uvedla ve výsledkové zprávě a zároveň potvrdila celoroční výhled.
Allegro je v Polsku největší platforma pro internetové nákupy. Na polském trhu firma zvýšila upravený zisk EBITDA o 4,8 procenta na 859,4 milionu zlotých, tržby jí tam vzrostly meziročně o 15 procent na 2,39 miliardy zlotých.
Analytici očekávali, že upravený zisk EBITDA v Polsku dosáhne 875 milionů zlotých. „Nejenže se zvyšuje počet aktivních kupujících v Polsku i v zahraničí, ale také u nás dál v průměru více utrácejí,“ uvedl k výsledkům nastupující ředitel společnosti Allegro Marcin Kuśmierz.
Allegro, které vyvíjí svou platformu v Polsku od roku 1999, si stále drží největší podíl na polském trhu online obchodování. Čelí ale sílící konkurenci, kterou pro něj představuje i čínský gigant Temu, uvedla agentura Reuters. Allegro nicméně trvá na svém celoročním výhledu, včetně nárůstu upraveného zisku EBITDA v rozsahu osm až 12 procent v Polsku.
Podnik uvedl, že v posledních měsících ze svých mezinárodních tržišť odstranil nabídky s dlouhými dodacími lhůtami, většinou z východní Asie, aby se odlišil od ostatních platforem. Allegro zároveň investuje do logistiky, včetně zavádění vlastních balíkových boxů a spolupráce s doručovacími partnery, a to ve snaze snížit náklady na doručení zboží.
Na konci prvního čtvrtletí měla firma v celé skupině 21 milionů aktivních kupujících, což je o 5,4 procenta více než před rokem. V mezinárodním segmentu, který zahrnuje Českou republiku, Slovensko a Maďarsko, počet aktivních kupujících vzrostl meziročně o 81,8 procenta na 3,7 milionu.
Hrubá hodnota zboží (GMV), která se v tomto odvětví používá k měření objemu transakcí, se v mezinárodním segmentu zvýšila o 81,6 procenta na 480 milionů zlotých. V Polsku se ukazatel GMV zvýšil o 8,9 procenta na 14,78 miliardy zlotých, v celé skupině pak o osm procent na téměř 15,45 miliardy zlotých (přes 90 miliard Kč).
Allegro provozuje online tržiště, jehož model spočívá především ve zprostředkování prodeje obchodníkům na všech trzích, kde působí. V České republice Allegro vlastní e-shopy Mall.cz, CZC.cz nebo kurýrní službu One by Allegro. Předloni v květnu firma zprovoznila online tržiště Allegro.cz. V loňském roce pak vstoupila i na slovenský a maďarský trh.
Skupina Allegro v loňském roce zaměstnávala 5980 lidí. V České republice se počet jejích zaměstnanců snížil na 967 z 1051 v roce předchozím.