Hlavní obsah

Firmu ze Smržovky zachránila rychlost a plexisklo. I za covidu tržby rostly

Foto: Pexels.com

Firma Titan-Multiplast chytila příležitost „za pačesy“. Během roku dodala na trh tisíce bezpečnostních přepážek z plexiskla (ilustrační foto).

Reklama

V prvních dnech pandemie přeorientovali výrobu a začali dodávat plexisklové překážky a obličejové štíty. To jim pomohlo kompenzovat propad tržeb. Nakonec vyšla firma Titan-Multiplast z roku 2020 v plusu.

Článek

Naprostá většina tuzemských firem vnímá covid jako hrozbu. Pro desetinu je to ale nová příležitost, vyplynulo z podzimního šetření Indexu očekávání firem banky ČSOB.

Jednou z nich je plastové centrum Titan-Multiplast ze Smržovky u Liberce. Tomu se loni podařilo meziročně navýšit tržby o více než polovinu. Firma dokázala rychle najít otevírající se díru na trhu a zaplnit ji svými produkty.

„Na počátku pandemie jsme věděli, že se nás situace dotkne, a to nejspíše negativně. Museli jsme rychle reagovat,“ popisuje obchodní ředitel společnosti Václav Heinrich.

Firma, která před covidem dodávala a obráběla plasty pro stavebnictví, průmysl a strojírenství a reklamní a designové odvětví, se zaměřila hlavně na plexisklo.

„Během velmi krátké doby jsme byli schopni vytvořit portfolio produktů, které byly úspěšné, a nám se podařilo je rychle dostat k našim zákazníkům. Zejména se jednalo o plexisklové přepážky,“ popisuje Heinrich.

Na trh jich dodali během roku několik tisíc. Firmě to pomohlo kompenzovat pokles tržeb v důsledku jarního utlumení průmyslu.

Části jejích odběratelů se dotkl zejména první lockdown a jejich odběry poklesly. To se ale zčásti nebo plně kompenzovalo na podzim. „Řady našich zákazníků se pandemie nedotkla vůbec. Díky tomu, že máme výrazně diverzifikovaný kmen zákazníků, kteří působí v různých segmentech ekonomiky, nezapůsobil vliv pandemie s plnou silou,“ pochvaluje si Heinrich.

Rok 2020 byl podle něj velmi výjimečný tím, že na evropském trhu byl velký nedostatek transparentních materiálů, kterými jsou zejména polykarbonát a plexisklo. „Díky naší flexibilitě jsme byli schopni rychle reagovat a zajistit dodávky materiálů, což s sebou přineslo i řadu nových zákazníků nejen na tuzemském trhu, ale také ze zahraničí,“ konstatuje obchodní ředitel.

O firmě

Vznikla v roce 1997 jako člen skupiny Titan Group, která sdružuje několik firem orientujících se na plastové polotovary. Dodává a obrábí plasty pro průmysl a strojírenství, stavebnictví, reklamu a logistiku.

Působí i na Slovensku, kde v roce 2005 založila dceřinou společnost Titan-Tatraplast.

Loni v říjnu získala titul Vodafone Firma roku 2020 Libereckého kraje, v celostátním klání soutěže dosáhla na třetí příčku.

Přesto Titan-Multiplast neusínal na vavřínech a souběžně připravoval opatření pro případ, kdyby se tržby propadly. Mezi nimi i případné propouštění. Nakonec si firma všechny zaměstnance nechala a dokonce jejich počet navýšila.

Nemusela také využít nové bankovní úvěry ani státní programy pomoci.

Loňský rok však firmě i něco vzal, a to jistotu a schopnost předpovídat další vývoj. „Byl to rok zátěžové zkoušky pro celou společnosti a my jsme aplikovali řadu změn k lepšímu a efektivnějšímu fungování procesů, což nás posunulo vpřed,“ míní Václav Heinrich.

Do letošního roku se dívá optimisticky: „Po dlouhých diskusích, které vedeme jak interně, tak s našimi obchodními partnery, máme za to, že v roce 2020 si ekonomika sáhla na pomyslné dno, od kterého se odrazí.“

Reklama

Doporučované