Hlavní obsah

Galerie: Světové firmy mění ve znamení koronaviru svá loga

Foto: AdAge

Reklama firmy Coca-Cola na Times Square v New Yorku.

Držet si odstup. V tomto duchu funguje posledních několik týdnů téměř celý svět. Tématu se chopily i některé světové společnosti – v návaznosti na současná nařízení v boji proti pandemii koronaviru upravily svá loga.

Článek

Například McDonald’s. O globálně rozšířeném fastfoodovém řetězci je známo, že mění své logo v reakci na aktuální dění ve světě. Nejinak je tomu i tentokrát. Brazilský McDonald‘s na podporu boje proti COVID-19 rozdělil své ikonické oblouky v logu. Firma se tím snaží inspirovat zákazníky, aby si drželi odstup, a zamezit šíření nebezpečného viru. „Na chvíli rozděleni, abychom spolu mohli zůstat navždy,“ napsala společnost na svém Instagramu.

Foto: McDonald ́s

Logo McDonald‘s v Brazílii.

K podobnému kroku se rozhodla také společnost Coca-Cola. Ta svůj tradiční nápis protáhla a mezi každé písmeno vložila mezeru. Na billboard na newyorském Times Square pak firma přidala také vzkaz pro své příznivce. „Držet si odstup je ten nejlepší způsob, jak si být blíž!“

Místo, kde obvykle proudí davy, v současné době připomíná obyčejné prázdné náměstí. Firma Coca-Cola podle informací zveřejněných na webu Adage vybrala Times Square proto, že právě tam vystavuje svou reklamu nejčastěji.

Globální situace není vtip

Kampaně a změny loga na podporu bezpečného odstupu mezi lidmi mají svoje klady i zápory, tvrdí odborníci v oblasti designu, které zpovídala CNN. „Naše současná globální situace není vtip. Je to vážná věc,“ řekl Douglas Sellers, výkonný kreativní ředitel společnosti Siegel+Gale.

„Značky, které vytvářejí loga pro mezilidský odstup, mají potenciál snížit závažnost toho, čím procházíme. Kreativita, vášeň a myšlenka, které se snaží pomáhat, vzdělávat a být součástí ‚distančního‘ hnutí, jsou komplikované,“ sdělil CNN.

Web Adage současně upozorňuje na problematiku častých změn loga, které souvisí s aktuálním děním ve světě. Píše, že někteří zákazníci mohou takový krok považovat za vykořisťování. Na druhou stranu – průzkum společnosti Ace Metrix naopak říká, že reklama velkých společností, která podpoří boj s pandemií, může výrazně pomoci.

Audi, Volkswagen i Nike

Dalším, kdo se připojil ke změně svého loga, byly automobilové společnosti Audi a Volkswagen. Audi v rámci boje proti šíření viru oddělilo ve své reklamě čtyři prsteny a zasadilo je vedle sebe s odstupem. Volkswagen zase rozdělil svá ikonická V a W spojená do jednoho, a ve svém logu tak upozorňuje na dodržování nutné vzdálenosti.

Do úsilí bojovat proti šíření koronaviru se zapojila také společnost Nike. Své logo sice nevylepšila, ale zahájila rozsáhlou kampaň na sociálních sítích. Oslovila světově známé atlety a sportovce včetně hráče NBA LeBrona Jamese nebo golfisty Tigera Woodse. Kampaň vybízí lidi, aby zůstávali doma v bezpečí.

Související témata:

Doporučované