Hlavní obsah

Google v ČR proškolí 130 tisíc subjektů ve využití internetu

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Reklama

Česká pobočka internetové firmy Google proškolí do konce příštího roku bezplatně 130 000 českých firem a jednotlivců ve využívání internetu pro podnikání a rozvoj kariéry.

Článek

Vzdělávací aktivity bude koordinovat s Asociací malých a středních podniků, Svazem průmyslu a dopravy a Hospodářskou komorou. Firma to uvedla v tiskové zprávě.

Další velká technologická firma Microsoft již na konci června oznámila, že se chystá celosvětově poskytnout v tomto roce 25 milionům lidí širší digitální dovednosti. Iniciativa spočívá ve využití existujících i nových zdrojů poskytnutých společnostmi LinkedIN, GitHub a Microsoft. Facebook pak oznámil rozdání grantů 100 milionů dolarů malým a středním firmám poškozeným koronavirem ve více než 30 zemích.

Malé a střední firmy, které mají zájem oživit své podnikání pomocí on-line nástrojů, se mohou prostřednictvím Googlu zapojit do tzv. SMB academy navržené na základě aktuálních firem zasažených současnou krizí. Bezplatný vzdělávací program poběží deset týdnů, od začátku letošního října do začátku prosince.

Digitálně pokročilejším firmám nabízí Google účast v tzv. Business academy, ve které získají navíc individuální konzultace s experty Googlu a dalšími odborníky a po ukončení certifikát o absolvování. Osmitýdenní program pro 30 vybraných firem z Česka a Slovenska bude od 1. října do 19. listopadu.

Nástup pandemie koronaviru změnil návyky lidí, kteří přesunuli řadu svých aktivit do online prostředí. Podle studie společnosti Growth from Knowledge1 změnilo 83 procent Čechů své návyky, co se týká návštěv obchodů a restaurací, 43 procent Čechů trávilo během jara na internetu více času než dříve a 70 procent Čechů změnilo své nákupní zvyklosti, když pro řadu z nich v rozhodování o nákupech hrál internet větší roli než před propuknutím epidemie.

Údaje z vyhledávání na českém Googlu od března do května ukázaly největší propad zájmu v cestovním ruchu a pohostinství. V řadě oblastí se naopak vyhledávání na Googlu proti minulému roku podstatně navýšilo a zvýšený zájem přetrval i po otevření kamenných obchodů a podniků. Šlo například o kategorii zahradního nábytku a příslušenství, u které bylo hledání v srpnu meziročně stále téměř o polovinu vyšší, dále jízdní kola, donášku jídla z restaurací, online nákupy potravin, oblečení nebo produkty v oblasti výživy.

Reklama

Související témata:

Doporučované