Hlavní obsah

Hackeři ukradli data 9 milionů zákazníků letecké společnosti EasyJet

Foto: Twitter.com/robwooduk

Letecký průmysl pandemie způsobená koronavirem zcela pozastavila.

Společnost EasyJet oznámila, že „vysoce sofistikovaní“ hackeři získali přístup k osobním údajům až devíti milionů zákazníků. Informoval o tom web Sky News.

Článek

Kromě e-mailových adres a osobních údajů devíti milionů lidí hackeři podle Sky News zhruba u 2200 klientů získali rovněž přístup k podrobnostem o kreditních kartách. Nízkonákladová letecká společnost však zdůraznila, že neexistuje žádný důkaz o tom, že by zločinci údaje zneužili.

Co se týče počtu přepravených pasažérů, je EasyJet čtyřkou v Evropě. Podle údajů na webu easyjet.com společnost za březen 2019 přepravila 7 721 347 zákazníků, Aktuálnější data neuvádí.

„Neexistují žádné důkazy o tom, že by byly zneužity jakékoli osobní informace jakéhokoli druhu. Komunikujeme s přibližně 9 miliony zákazníků, k jejichž údajům se hackeři dostali. Chceme minimalizovat riziko potenciálního phishingu,“ stojí v prohlášení společnosti EasyJet.

Šéf podniku Johan Lundgren se klientům za incident omluvil. „Je nám líto, že se to stalo. Rádi bychom ujistili zákazníky, že bereme bezpečnost a zabezpečení jejich informací velmi vážně. Tato hrozba se ale vyvíjí a kybernetičtí útočníci jsou čím dál sofistikovanější. EasyJet zasažené zákazníky kontaktuje nejpozději do 26. května,“ uvedl.

K podobnému prolomení zabezpečení došlo v roce 2018 v případě letecké společnosti British Airways, při kterém pachatelé ukradli mimo jiné bankovní údaje zhruba půl milionu zákazníků. Britský úřad pro ochranu osobních údajů (Information Commissioner's Office, ICO) plánuje British Airways udělit pokutu 183,4 milionů liber (přes pět miliard Kč) za údajné porušení nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů (GDPR).

Související témata:

Doporučované