Hlavní obsah

Hyundai vymění baterie ve svých elektroautech. Prý mohou vzplanout

Foto: Unsplash.com

Ilustrační fotografie.

Reklama

Hyundai svolává 82 tisíc elektrických aut k hromadné výměně baterií. Hrozí u nich totiž vznik požáru.

Článek

Automobilka Hyundai nahradí baterie u 82 tisíců svých elektromobilů po celém světě kvůli riziku jejich vzplanutí, uvedla agentura Reuters. Výměna ji vyjde na 900 milionů dolarů.

Výměna baterií se týká především modelu Kona, nejprodávanějšího elektrického vozu firmy, vyráběného od loňského roku také v českých Nošovicích. Ten výrobce na chvíli stáhl z prodeje během října 2020 poté, co patnáct jednotek zachvátily plameny kvůli softwarové chybě.

Na rozdíl od elektrických vozidel některých ostatních výrobců nemají vozy Hyundai možnost dálkových aktualizací softwaru, majitelé si tedy opravu museli zařídit u prodejců.

Po aktualizacích a obnovení prodeje však i tak během letošního ledna jeden z elektrických vozů Kona vzplál. Jihokorejské kontrolní orgány nyní vyšetřují, zda Hyundai jednal koncem minulého roku adekvátně.

Původní baterie pocházejí od výrobce LG Energy Solution, divize konglomerátu LG. Ve svém prohlášení výrobce uvedl, že firma Hyundai nedbala jeho návrhů na správné nastavení možnosti rychlého nabíjení. Bateriové články by se podle něj neměly považovat za příčinu rizika požárů.

Podle jihokorejského ministerstva dopravy se však u některých bateriových článků z dílny LG Energy Solution přece jen našly výrobní vady. Firma Hyundai se k příčině požárů ani ke způsobu, jakým si s LG Energy Solution rozdělí náklady na rozsáhlou výměnu baterií, nevyjádřila. Počká prý na výsledek vyšetřování ministerstva dopravy.

Majitelům elektrických vozů Kona a některých jednotek nového modelu Ioniq, jichž se výměna také týká, automobilka doporučuje omezit nabíjení na 90 procent kapacity, dokud nedojde k opravě.

Jihokorejské společnosti Hyundai a LG tak podniknou vůbec první hromadnou výměnu baterií v elektrických vozidlech.

„Pro společnosti Hyundai a LG je výměna baterií významná, protože éra elektrických vozidel je stále ve své rané fázi,“ uvedl Lee Hang-Koo, vedoucí výzkumný pracovník Korejského institutu pro průmyslovou ekonomiku a obchod. „Postup firmy Hyundai vytvoří precedens nejen v Jižní Koreji, ale i v dalších zemích,“ dodal.

Reklama

Doporučované