Hlavní obsah

Jihočeští silničáři dostanou kvůli viru nové sypače se zpožděním

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Reklama

Jihočeští silničáři koupili kvůli koronaviru 80 čističek vzduchu, takzvaných ionizérů. Čistí s nimi interiéry aut i kanceláří. Kvůli koronavirovým omezením se zpozdí nákup 15 sypačů ze Švédska.

Článek

Nově nebudou vyjíždět na D3, její údržbu převzalo Středisko správy a údržby dálnic z Chotovin. Letos postaví silničáři halu ve Vodňanech s kapacitou 1500 tun. ČTK to dnes řekl náměstek provozního úseku Správy a údržby silnic (SÚS) Jihočeského kraje Jan Vykouk.

Kvůli koronaviru zpracovali silničáři krizový plán, vznikl krizový štáb. Zaměstnanci jsou rozděleni do směn, lidé z administrativy pracují z domova. SÚS má několik procent zaměstnanců v karanténě. „Limitující letos nebude technika, ale pracovníci,“ řekl Vykouk.

Silničáři letos dostanou 15 nových nákladních aut za 82 milionů Kč. Kvůli koronaviru to bude se zpožděním. „Máme dostat nová auta, problém je, že opatření s covidem řádila i ve Švédsku. Mají to být Scanie a Volva, přijdou se zpožděním. Některé (švédské) firmy měly zavřeno dva měsíce, potom ještě jedna vyhořela, v létě měly celozávodní dovolenou,“ uvedl náměstek. Poslední z těchto sypačů přijdou příští rok v březnu.

Silničáři mají asi 200 tras. Letos poprvé se nebudou starat o dálnici D3, jejíž údržbu převezme Středisko správy a údržby dálnice Chotoviny. SÚS jim poskytne technickou podporu, když bude třeba, dodá sůl, umyje vozy.

Na zimu mají jihočeští silničáři 32.740 tun posypové soli a 55.380 tun drceného kameniva a písků. Na zimní údržbu letos vyhradili sumu 224 milionů korun, z toho od ledna do března vyčerpali 106 milionů.

Kvůli dopadům koronaviru musí jihočeští silničáři šetřit. „Jsme z kraje tlačeni k úsporám. Platy se ale snižovat nebudou, i vzhledem k tomu, že jsou příhraniční okresy, kde se řidiči shánějí hůř. Lidé tam jezdí za prací do Rakouska a Německa, kde platí řádově jinak,“ řekl Vykouk. SÚS musí zvážit, zda příští rok omezí provozní výdaje, nebo investice.

SÚS staví novou halu ve Vodňanech. Dosud tam silničáři používali sila na sůl, ta jsou už stará a nebezpečná. Staví i nové středisko ve Volarech na Prachaticku, příští rok plánují novou halu ve Vyšším Brodě.

Jihočeští silničáři udržují 6172,5 kilometrů silnic, z toho 14,8 kilometru dálnic. SÚS zaměstnává 780 lidí, mezi nimi 80 dispečerů.

Reklama

Doporučované