Hlavní obsah

Kina jsou zavřená. Studia představí premiérové filmy na internetu

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Reklama

18. 3. 6:11

Koronavirus válcuje byznys na všech frontách. Nevyhnul se ani filmovým studiím, kinům a divadlům. Americká studia však přišla s revoluční novinkou, jíž se snaží co nejvíce zredukovat ztráty z návštěv a prodaných vstupenek.

Článek

Z rozhodnutí vlády se v Česku zavřela také kina. Podobně tomu je po celém světě včetně Spojených států, kde velká většina biografů vyhlásila „nucenou přestávku“. Důvodem je zejména vysoká koncentrace diváků na jednom místě.

Právě uzavření kin postavilo hned několik významných filmových studií před velké dilema. Musí rozhodnout, zda filmové novinky představit ve zbylé části otevřených kin a riskovat tržby na historickém minimu, nebo počkat, až se nákaza po celém světě přežene. V tom případě by zdržení ohrozilo drahocenný marketing, za který dávají studia desítky milionů dolarů.

Je tu však ještě jedna možnost. Jako první ohlásil revoluční tah společnost NBCUniversal. Rozhodla se uvést filmové novinky ve stanovený den premiéry online. Internetové premiéře se nevyhne například animovaná pohádka Trollové: Světové turné nebo filmy Neviditelný a Emma. Ty mohou diváci vidět už koncem tohoto týdne.

Za čtyři sta na dva dny

To, že by společnosti rovnou filmové novinky sdílely například na Netflixu nebo HBO, se ale očekávat nedá. Právě NBCUniversal plánuje zákazníkovi nabídnout tzv. „pronájem“ na 48 hodin v ceně 20 dolarů. V přepočtu tedy více než 400 korun. Umožní ho na spřízněné platformě Comcast. Jestli se k filmu dostanou i čeští diváci, se zatím neví. Podle webu cnews.cz by se novinky mohly objevit například v Apple iTunes nebo Google Play Movies.

„Universal Pictures má širokou nabídku filmů, přičemž rok 2020 není výjimkou. Spíše než oddálit tyto filmy nebo je uvolnit do problémové distribuce jsme chtěli lidem nabídnout možnost podívat se na tyto tituly doma,“ sdělil Jeff Shell, šéf NBCUniversal studia. „Doufáme a věříme, že lidé budou stále chodit do kin tam, kde ještě fungují, ale chápeme, že pro lidi v různých oblastech světa je to čím dál tím méně možné.“

Jen Ledové království

Podobně se zachovalo také studio Walt Disney, které na filmovém serveru pro děti Disney+ zpřístupnilo Ledové království 2. Pohádka se tam přitom měla objevit až během letních prázdnin. Američtí diváci se na této platformě mohou těšit například na Star Wars: Vzestup Skywalkera. Úplné novinky, které ještě premiéru v kinech neměly, zatím společnost schovává. Jde například o snímky Mulan, Noví mutanti nebo Antlers. Informoval o tom zpravodajský server CNN.

Problémy sužují rovněž studio Paramount, které pracovalo například na hororu Tiché místo 2 nebo očekávané bondovce Není čas zemřít. Její premiéru společnost posunula z dubna na listopad.

Jak to bude vypadat s kinematografií v Česku, se zatím neví. Je však jisté, že problémy se dotknou i premiérových filmů, na které zdejší diváci čekají. Kromě kin s problémy bojují také divadla.

Semafor má nouzové řešení

Jednu z prvních zrušených premiér ohlásilo pražské divadlo Semafor. To mělo uvést na scénu muzikál Nižní Novgorod 24. dubna. Až to situace dovolí, nabídnou místo nově nastudovaného představení z roku 1992 kousek ve stylu slavného francouzského kabaretu Le Chat noir (Černá kočka) považovaného za první moderní kabaret. O zrušené premiéře informoval principál divadla Jiří Suchý.

„Nižní Novgorod vyžaduje ještě moc zkoušek a práce na výpravách, to prostě nestihneme. Protože nám tady vznikly prázdné dny, tak s Jitkou Molavcovou chystáme takový zvláštní koncert, který se bude jmenovat Černá kočka-bílý pes. Le Chat noir (Černá kočka) je kabaret francouzský a pes zase kabaret český. Vlastně to je koncert, který má svůj děj a vlastní výpravu. Jedná se napůl o divadlo a napůl o koncert. To bychom po karanténě zvládli,“ uvedl Suchý.

Premiéru své nové inscenace muselo oželet například i Divadlo v Dlouhé. První uvedení hry Bez roucha bylo z 20. března odloženo zatím na neurčito.

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Doporučené