Hlavní obsah

Kopřivnice chce ve městě omezit vizuální smog

Foto: Radek Nohl, Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Reklama

Kopřivnice na Novojičínsku chce omezit vizuální smog, tedy přemíru reklamních cedulí, nekoncepčně umisťované plachty na oplocení nebo křiklavé barvy fasád.

Článek

Město vydává manuál Estetika Kopřivnice, jenž má sloužit jako soubor doporučení pro firmy, které se například rozhodují o barevnosti fasády nebo formách reklamy. „Vizuální smog nepůsobí čistě a snižuje atraktivitu místa pro občany, turisty i obchodníky. Také z hlediska komunikace se zákazníky postrádá přemíra reklamy smysl, neboť spíše rozptyluje a odpuzuje,“ uvedl vedoucí kopřivnického oddělení architektury Václav Kocián.

V manuálu jsou uvedeny příklady dobré praxe a základní pravidla, kterými je dobré se řídit. Město chce jít příkladem a těmito pravidly se bude řídit u svého majetku.

„Mnoho lidí by naši radu přivítalo, a právě na tuto skupinu cílíme. Už se na nás obrátilo několik místních podnikatelů, kteří s námi konzultovali vizuální stránku svých provozoven,“ uvedl architekt.

Město plánuje schůzku s majiteli provozoven, kterých se dotkne chystaná rekonstrukce kopřivnického centra. „Má-li Kopřivnice skutečně kultivovat veřejný prostor, musí jít revitalizace centrální zóny ruku v ruce s eliminací vizuálního smogu na okolních objektech,“ uvedl Kocián.

Reklama

Doporučované