Hlavní obsah

Likérka v době covidu hlásí vyšší poptávku po rumu a whisky

Ilustrační snímek.

Reklama

Kvalitní lihoviny se podle Palírny U Zeleného stromu v Prostějově prodávají lépe než v předchozích letech. Naopak přerovskému Pivovaru Zubr loni kvůli uzavřeným restauracím klesl prodej piva o desítky milionů korun.

Článek

„Vliv pandemie u nás nebyl tak znatelný, protože se primárně zaměřujeme na maloobchodní prodej. Co ale vnímáme jako pozitivní změnu, je to, že si Češi raději vychutnávají kvalitní alkohol,“ řekl ředitel Palírny U Zeleného stromu Pavel Kadlec.

Palírna U Zeleného stromu loni zvýšila prodej rumů a whisky. „U nás konkrétně jsme zaznamenali nárůst o 20 procentních bodů u prodejů Staré žitné myslivecké, kde jsme vsadili na prémiovější varianty a limitované edice, a u nového rumu Heffron, který se stal jedním z nejprodávanějších třtinových rumů u nás,“ uvedl Kadlec. Likérka letos kvůli vyšší poptávce po prémiových lihovinách podle Kadlece chystá novinky v tomto segmentu.

Pivovar Zubr loni kvůli pandemii koronaviru a uzavření restaurací zaznamenal propad tržeb z prodeje sudového piva o 60 milionů korun. Ředitel Pivovaru Zubr Tomáš Pluháček řekl, že zvýšený prodej baleného piva v maloobchodní síti nahradil výrazný pokles odbytu sudového piva pouze z jedné třetiny.

„Obor gastroslužeb včetně výrobců nápojů a zejména piva patří k nejvíce postiženým celé koronavirové krize. Pivovarníci doplácí na nepřehledné vyhlašování a následné rušení restrikcí a znemožnění podnikání. Stejně jako na jaře při uzavření restaurací, tak i v listopadu prodej čepovaného piva klesl v podstatě na nulu,“ uvedl Pluháček.

Odbytové problémy měl i Pivovar Litovel. „Celkové prodeje pochopitelně meziročně znatelně poklesly. Na menší pivovary, jako je například ten náš, dopadla protiepidemická opatření možná ještě citelněji. A to proto, že více než polovinu výstavu našeho piva tvoří sudové pivo do restaurací a pivnic, které byly a stále ještě jsou z preventivních důvodů dlouhodobě uzavřeny,“ řekl ČTK ředitel Pivovaru Litovel Lumír Hyneček.

Nákupní chování Čechů se kvůli pandemii změnilo, což se podle Hynečka týkalo i piva. „Konzumenti neměli možnost přijít na čepované pivo do gastro provozoven. Snažili jsme se na to v rámci našich možností zareagovat a podařilo se nám zlepšit dostupnost a rozšířit sortiment litovelského piva v maloobchodní síti. Tímto prodejním kanálem jsme například štamgastům nově nabízeli pivní speciály našeho sládka v pětilitrových soudcích, aby si je mohli doma vychutnat čepované,“ uvedl Hyneček. Objednané soudky pivovar v předvánočním období zákazníkům rozvážel. Pivovar Litovel loni zároveň zvýšil prodej piva v lahvích a plechovkách o čtyři procenta.

Reklama

Doporučované