Hlavní obsah

Miliardový obchod se spodním prádlem padl. Za všechno může koronavirus

Foto: Victoria's Secret

Ilustrační snímek.

Reklama

Společnost L Brands, která vlastní značku spodního prádla Victoria's Secret, sdělila, že dohoda o prodeji většinového podílu za více než půl miliardy dolarů padla.

Článek

Legendární „andílci“ z Victoria's Secret měli změnit většinového majitele, ale koronavirus postavil na hlavu i byznys s luxusním spodním prádlem. Alespoň podle sdělení firmy L Brands, které slavná značka spodního prádla patří.

L Brands chtěla vyměnit 55procentní podíl ve firmě Victoria's Secret s investiční společností Sycamore Partners za více než půl miliardy dolarů. Celé „Viktoriino tajemství“ by obchod ocenil na více než miliardu dolarů.

Podle informací, které zveřejnila společnosti L Brands, byla prvním, kdo se rozhodl od dohody odstoupit, investiční společnost Sycamore Partners. Informovala o tom vedení značky Victoria ́s Secret v minulém týdnu.

Ze zprávy dále vyplývá, že za konec vyjednávání půl miliardového „dealu“ může pandemie koronaviru. Právě v jeho důsledku už v polovině března společnost L Brands dočasně uzavřela své maloobchodní prodejny včetně Victoria's Secret a Bath and Body Works. To podle společnosti Sycamore Partners porušilo pravidla plánované transakce, připomněl server Wall Street Journal.

Tolik oficiální verze, ve skutečnosti však mohla pandemie posloužit jen jako vítaná záminka pro vycouvání z obchodu, který nemusel investorům vynášet tolik, kolik si původně představovali.

Transakce měla přijít po období skandálů a v době, kdy se firma potýkala s poklesem prodeje. Odborníci tvrdí, že hlavním důvodem ústupu zájmu je změna spotřebitelských preferencí a kritika nerealistického pohledu na ženská těla.

MeeToo v prádle

Hlavní kauzou, která posledních několik let provázela značku spodního prádla, bylo zejména nepřípustné jednání s tvářemi značky, takzvanými andílky.

Podle informací deníku The New York Times chodily desítky stížností na tehdejšího marketingového ředitele společnosti L Brands Eda Razeka, který modelky údajně obtěžoval, ale vedení společnosti nezasáhlo. V návaznosti na odhalení byla zrušena také každoroční opulentní přehlídka.

Pověst společnosti, která se o značku spodního prádla dodnes starala, navíc pokazila skutečnost, že její zakladatel – miliardář Les Wexner – patřil mezi přátele finančníka Jeffreyho Epsteina, který během srpna loňského roku spáchal sebevraždu, zatímco čekal na soudní proces kvůli podezření ze zneužívání mladistvých dívek. Wexner Epsteina zaměstnával coby poradce, v roce 2007 s ním ale přerušil kontakty.

Problematická pověst se krátce nato odrazila v klesajících výsledcích značky. Společnost L Brands zveřejnila data, podle nichž v roce 2018 sledovalo v televizi živě přenos módní přehlídky jen 3,27 milionu diváků. Oproti roku 2001 to byl drastický pokles – tehdy přehlídku vidělo více než 13 milionů lidí a ještě v roce 2013 akce přilákala 10 milionů diváků.

Firma L Brands, která se chtěla o svět spoře oděných žen na předváděcím molu rozdělit, měla v plánu se věnovat své vlajkové značce Bath & Body Works. Na tom se údajně nic nemění.

„V rámci strategie společnosti L Brands je firma i nadále odhodlána zaměřit se na naši značku kosmetiky Bath & Body Works,“ uvádí L Brands ve zprávě.

Reklama

Doporučované