Hlavní obsah

Mrtvých na kolejích přibývá, dopravci vsázejí na drsné kampaně

Mrtvých na kolejích přibývá, dopravci proto sázejí na drsné kampaně.Video: Jana Lipská, Seznam Zprávy

 

Reklama

Železničáři i pražský dopravní podnik v posledních dnech představili nové kampaně, které mají varovat nepozorné cestující.

Článek

Tramvaje v Praze loni srazily nejvíce lidí od roku 2011. V Česku přibývá i nehod na železničních tratích. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nebo Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) proto zintenzivňují bezpečnostní kampaně. V drsných kampaních můžete vidět i skutečné záběry z nehod.

SŽDC zveřejnila sérii tří videí v červenci. Aby lidem ukázala rizika nerespektování bezpečnostních opatření, použila ve videokampani skutečné záběry z dopravních nehod. Po kritice video stáhla a opět nahrála s rozostřenými záběry.

DPP spustil kampaň společně s BESIPem, Policií ČR, ROPIDem a pražským magistrátem již v březnu letošního roku. Ve středu 27. března vyjela na koleje nepřehlédnutelná tramvaj s nápisy „Neskákej mi pod kola!“ nebo „Nechci být tvá poslední tramvaj!“.

V červenci pak DPP ke žluté tramvaji přidal nástřik obrysů těl na místech v Praze, kde je riziko častého střetu s chodcem. Projekt kampaně „Neskákej mi pod kola!“ není podle Adama Scheinherra, náměstka primátora pro dopravu a předsedy dozorčí rady DPP, u konce.

Podle dat dopravního podniku se počty srážek chodců s tramvají každým rokem zvyšují. Loni oproti 111 srážkám v roce 2017 jejich počet nepatrně klesl na 104, nehody si však vyžádaly rekordních osm životů.

Velkým problémem je podle vyjádření DPP i pražské policie chování chodců, kteří se před vstupem na koleje nerozhlédnou.

Reklama

Doporučované