Hlavní obsah

Muzikálový soubor z Plzně po zákazu zpěvu spustil pořad na webu

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Reklama

Vlastní internetové vysílání MuzTV na YouTube spustil tento týden muzikálový soubor plzeňského Divadla J. K. Tyla. Denně nabízí kolem 20 minut zajímavostí o souboru, soukromí a dovednostech jeho členů i ze zákulisí scény.

Článek

Vládní opatření proti šíření koronaviru nejprve od pondělí zastavila představení s převahou zpěvu, jako opery a muzikály, od příštího pondělí se zavřou mimo jiné všechna divadla. Internetové vysílání je kontaktem s diváky a fanoušky a také trochu terapie pro umělce smutné ze zrušených představení.

„Pro některé z nás je to jediná záchrana, jak se z toho nezbláznit, protože představení nám chybí, chybí nám hraní, chybí nám zpívání,“ řekla členka souboru Charlotte Režná, která nastudovala hlavní roli muzikálu My Fair Lady. Už na jaře muselo divadlo odložit premiéru kvůli koronaviru. Tvůrci jen doufají, že listopadový termín nazkoušeného představení se kvůli koronaviru nezmění.

S nápadem přišel šéf souboru Lumír Olšovský, když vláda vyhlásila omezení pro muzikály. Soubor se sešel, natočil znělku, vznikly piktogramy a první pořady. „V pondělí už jsme šli s prvním dílem ven,“ řekla Režná.

Vysílání nabízí několik rubrik, do nichž přispívají herci i další profese souboru a divadla. „Čerpali jsme z předností, které máme jiné kromě zpěvu, tance a herectví. Co kdo umí, o co se zajímá, co bychom divákům a fanouškům mohli ukázat, když máme zákaz našeho řemesla. Rubriky vyplynuly automaticky z toho, kdo je na co šikovný, ale v divadle to nepoužíváme,“ popsala Režná. Fanoušci souboru tak v programu najdou cvičení, tvoření, vaření, muzikálovou práci s dětmi, workshopy, mohou se také ptát členů souboru. V další sekci se dozvědí víc o kostýmech a jejich poselství a významu pro příběh nebo postavu. Za oponu nahlédnou diváci v rubrice s méně viditelnými profesemi jako osvětlovači či inspicienti.

„Chceme vytrvat minimálně tak dlouho, dokud nás bude někdo omezovat. Dáváme tomu čas, který bychom věnovali zkoušení a hraní. Jakmile se vrátíme do normálního pracovního procesu, pak bychom v tom chtěli setrvat, i když nebude možné dělat vysílání v takovém rozsahu jako teď,“ dodala Režná.

Reklama

Doporučované