Hlavní obsah

Na diamantech Češi zatím nešetří. Šperky bez nich ale mají problém

Ukázka z rozhovoru s Alojzem Ryšavým z Alo Diamonds. Celý pořad přineseme v následujících dnech.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

 

Reklama

Na diamantech a drahých kamenech Češi ani dnes nešetří – společnost Alo Diamonds má po pandemii v obchodech stejné tržby jako před ní. A také velké plány.

Článek

Největší český prodejce šperků a drahých kamenů Alo Diamonds chystá zahraniční expanzi. V příštím roce chce rozjet on-line prodej v USA, Skandinávii či Maďarsku. Marketingovou kampaň v daných zemích chce podpořit desítkami milionů korun. Ve studiu Seznam Zpráv to potvrdil majitel firmy Alojz Ryšavý.

„Všechny země spustíme najednou. Marketingově to budou desítky milionů. Zatím budeme vše expedovat z Česka, ale pokud uvidíme, že je větší zájem, vytvoříme pobočku. To není tak finančně náročné jako vytvořit retailovou síť,“ dodal.

Kamenný obchod v USA? 100 milionů

Například v Americe už firma prostřednictvím tří kamenných obchodů působila. Náklady na otevření každého z nich Ryšavý vyčíslil na sto milionů. Všechny prodejny ale firma před třemi lety zavřela a teď se chce soustředit čistě na e-shop. „Chování amerických a evropských zákazníků je odlišné. Ti evropští si potrpí na kvalitu, v USA jde o velikost. Už se tolik nezajímají o čistotu a barvu kamene, ale chtějí, aby byl co největší,“ vysvětluje Ryšavý.

Na mezinárodním e-shopu chce firma prodávat šperky v levnější cenové hladině – tedy celý sortiment značky ALove a levnější kousky značky Alo. „Pořád si myslím, že šperk je natolik osobní věc, že dotyčný, který si ho kupuje, ho chce i vyzkoušet,“ říká Ryšavý.

V důsledku pandemie a zavřených obchodů si teď Alo prošlo tříměsíčním výpadkem tržeb. Po jejich otevření se ale propad zastavil. Za diamanty Češi utrácí stejně jako před covidem. „Čísla máme stejná jako minulý rok. Někde jsou i trochu lepší, což může být tím, že lidé už měli šperky předvybrané, předdomluvené,“ uvažuje Ryšavý. V loňském roce se tržby firmy, která pod sebe získala i zlatnictví Halada, blížily miliardě korun.

Odchod na internet

Celý český trh se šperky ale koronavirová krize nejspíš poznamená poměrně výrazně. Někteří menší prodejci totiž zůstávají stále zavření. Síť svých obchodů už po pandemii neotevřela ani mezinárodní společnost Tous, která se podle vyjádření na Facebooku v Česku soustředí pouze na internetový prodej.

Jak navíc upozornila slovenská média, na Slovensku se staly obětí pandemie Klenoty Aurum – do pandemie tamní největší prodejce šperků.

Reklama

Doporučované