Hlavní obsah

Glosa: Lepení plakátů po záchodcích? Marketing ANO je v rozkladu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Tomáš Tkáčik, Profimedia.cz

Poradce Daniel Köppl.

Reklama

„Babišův marketingový tým se v posledních letech prakticky rozpadl. Až takový amatérismus ale asi nečekal nikdo.“

Článek

Jestli jsme si v srpnu mysleli, že vítěze roku o nejhorší politickou výmluvu známe, mýlili jsme se. Ministra spravedlnosti Pavla „byla bouřka“ Blažka teď předstihl marketingový poradce hnutí ANO Daniel Köppl.

Toho bezpečnostní kamery na krajském středočeském úřadě načapaly, jak do budovy propašovává mladíka, který následně po úřadu vylepil plakáty spojující hejtmanku Petru Peckovou (STAN) s kauzou Dozimetr.

Köppl tvrdí, že mladého muže v životě neviděl, potkal ho náhodou před úřadem na cigaretě a jen tak z dobroty srdce přemluvil vrátnou, aby neznámého pustila dovnitř bez identifikace. (Té se ostatně vyhnul i on sám.)

Vzhledem k tomu, že se pak spolu pohybovali po chodbách, předávali si jakousi obálku a mladý muž je s největší pravděpodobností člen mládežnické organizace ANO, dovoluji si nad pravdivostí Köpplových slov vyjádřit jistou pochybnost.

Pokud tedy necháme stranou oficiální vysvětlení „nic jsem nevylepoval a počet plakátů taky nesouhlasí“, je to především fascinující pohled do rozkladu marketingového týmu hnutí ANO.

Jen si to představte: jste nejsilnější opoziční strana s výrazným předsedou a přístupem do všech možných médií. Máte spoustu peněz na kampaň, vaše preference kralují všem volebním modelům, obří dosah na sociálních sítích.

A riskujete ostudu jen proto, aby vedle záchodků na krajském úřadu visel plakátek nevalné kvality s tváří hejtmanky a nápisem „Dozimetr“. Ne že by se ostuda vašich voličů nějak dotkla, ale stejně tak se jich odhaduji nedotkne ani samotný plakát. Zkrátka analýza risk versus benefit mi tu nějak nevychází.

Co bude příště? Bude ANO asistovat školákům, aby na záchodové kabinky čmárali „Pekarová je ****“? Mělo by to zhruba stejnou úroveň.

Není to poprvé, kdy se v hnutí přihodil podobný případ. V roce 2018 lídr kolínské kandidátky ANO Martin Herman nechal vyrobit a roznést lživý leták o svém konkurentovi Vítu Rakušanovi. Schovával se přitom za falešnou identitu „Jaromíra Havlíčka“.

Když celá věc praskla, omlouval se tím, že chtěl jen šířit informace od občanů a nechtěl, aby plakátek byl spojovaný s hnutím. Falešného „Havlíčka“ označil za klukovinu.

Tento případ mohlo hnutí ještě uhrát jako regionální záležitost ve stylu: „To víte, nemůžete ohlídat každého v každém městě“. Když se ale takhle hloupě nechá nachytat poradce stínového premiéra Havlíčka (neplést s falešným Havlíčkem), je to trochu jiná káva.

Babišův marketingový tým se v posledních letech prakticky rozpadl. Po prohraných prezidentských volbách od Babiše odešla jeho pravá ruka Tünde Bartha i „guru“ Marek Prchal. Skončil také dlouholetý mluvčí Vladimír Vořechovský, ještě dříve odešla další výrazná tvář týmu Marek Hanč. O tom, zda a v jakém rozsahu s Babišem nadále spolupracují Alexandr Braun a Petr Topinka, se spíše spekuluje.

Od té doby se objevují pochybnosti, jak si Babišův oslabený tým poradí. Například ve chvíli, kdy Babiš začal sociální sítě zásobovat klipy, na kterých drbe prase hráběmi nebo zápasí s víčkem od Coca-Coly. Až takový amatérismus ale asi nečekal nikdo.

Reklama

Doporučované