Článek
Seznam Zprávy se spojily se spolkem Brněnská Cykloguerilla a společně přinášejí snímky fotografa Vladimíra Čičmance. „Tento chodník má šířku pět metrů. Kolik ale reálně zbylo chodcům? A bude se spodní část Veveří znovu zavírat na opravdovou rekonstrukci vycházející z urbanistické studie, kterou si město Brno nechalo zpracovat? Přijďte se zeptat v úterý v 8:30 na zasedání zastupitelstva.“
Mezitím si projděte pozoruhodnou fotogalerii.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_gW_O/PxNF.jpeg?fl=cro,0,0,1760,1173%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Lidé na sociálních sítích kritizují podobu opravené brněnské ulice Veveří. Nelíbí se jim zejména modré čáry značící místa pro auta. Jsou podle nich na úkor chodců či cyklistů.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_gV_N/lJxI.jpeg?fl=cro,0,0,1931,1287%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Veveří měla být moderní městskou třídou, která počítá s místem pro cyklisty i chodce. S novou kanalizací a inženýrskými sítěmi. Místo toho se na několik měsíců zavřela, ale dělníci pouze vyměnili starý povrch za nový.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_gZ_N/waBG.jpeg?fl=cro,0,0,1867,1245%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Odstranit by se podle kritiků měly zejména modré čáry, které značí místa pro auta. Podle kritiků zabírají příliš velký kus chodníku, na chodce a cyklisty zůstává místy jen 80 centimetrů. Maminka s kočárkem tak může mít problém projít.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_gS_O/v2MM.jpeg?fl=cro,0,0,2023,1349%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Matěj Hollan, známý brněnský politik, který stál u zrodu hnutí Žít Brno, k ulici jízlivě poznamenal:. „Brno autem to dokázalo a svůj mnohaletý boj proti modrým zónám, což bylo jediné téma jejich kampaně spolu s ODS do voleb, konečně dotáhlo. Modré zóny v Brně nebudou, protože když je něco všude a pro nic jiného než pro parkující auta prostor není, není to logicky zóna, vy nuly.“
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_gZ_N/OrmH.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1365%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Známý brněnský publicista, sociolog a spisovatel Stanislav Biler k „nové“ podobě Veveří ulice napsal na sociální síť toto: „Jedno z mála pozitiv Brna je, že je to všude blízko a kamkoli dojdete za 10 minut pěšky. Už ne. Na přechodech vás zabije auto, na chodnících se parkuje. Modrá čára uděluje 80 % chodníků autům, zbytek u zdi je pro chodce. Takhle vypadá silnice po rekonstrukci v roce 2020. Můžete se tou štěrbinou tiše plazit a modlit se, ať se ta parodie chodníku nezmění už zítra ve výkop. Díky moc, Markéto Vaňková (brněnská primátorka za ODS – pozn. red.). Je radost tady žít a vychovávat děti.“
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_gQ_P/cxEC.jpeg?fl=cro,0,0,1347,2021%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Brňané doufali, že se ulice zásadně promění. Dostatek prostoru měli mít chodci, v obou směrech plán počítal s pruhy pro cyklisty. Místo toho jsou ovšem chodníky uzoučké, na linie pro cyklisty nedošlo vůbec.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_gU_N/1NbK.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1366%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Negativní reakce vyvolalo otevření Veveří ulice v Brně. Měla z ní být moderní městská třída, místo toho ovšem připomíná parkoviště.
Na výtky, jež jsou uvedené u jednotlivých snímků, odpovídá magistrát tím, že nešlo o celkovou rekonstrukci. „Oprava se týkala kolejového svršku, povrchu silnice a části kanalizace tak, aby ulice při stavbě velkého městského okruhu Žabovřeská mohla sloužit jako objízdná trasa při výluce tramvaje linky 1,“ uvedl mluvčí města Filip Poňuchálek.
„Chodníky jsou upravené pouze lokálně. Modré čáry jsou zde po zavedení rezidentního parkování v této oblasti, tedy od listopadu 2018. Značení pro tuto oblast placeného parkování projednaly a schválily dotčené orgány před dvěma lety,“ dodal.