Hlavní obsah

Po Zemanově odchodu ubyli Barrandovu diváci, náhradní program netáhne

Foto: TV Barrandov

Mediální boss Jaromír Soukup v dobách, kdy s ním Miloš Zeman ještě před televizními kamerami hovořil.

Reklama

15. 3. 16:50

Šéf TV Barrandov Jaromír Soukup připouští, že pořad Týden s prezidentem byl diváky více sledovaný než ten současný, ale celkově prý skupina Barrandov žádný úbytek nezaznamenala. Televizní ekonomika se podle něj naopak zlepšuje.

Článek

Téměř tři roky byl prezident Miloš Zeman největší celebritou na obrazovkách TV Barrandov. Každý čtvrtek večer debatoval nad aktuálními politickými tématy s šéfem a majoritním akcionářem komerční televize Jaromírem Soukupem. To vše skončilo letos v lednu, kdy Pražský hrad ústy mluvčího Jiřího Ovčáčka oznámil, že pořad již „vyčerpal svůj potenciál a nemůže přinést nové impulsy“.

Odchod Miloše Zemana podle informací Seznam Zpráv pocítila Soukupova televize úbytkem diváků. Minimálně ve čtvrtek večer mezi 20. a 21. hodinou, kdy se pořad Týden s prezidentem vysílal. Ve stejném časovém pásmu teď televize nabízí náhradní program „Nebezpečné vztahy – Seznamka“, přičemž u diváků v cílové skupině nad 15 let je sledovanost zhruba poloviční.

Dříve se na Zemana z této skupiny dívalo kolem dvou procent diváků, po změně programu je to kolem jednoho procenta.

Celkovou sledovanost držíme

Jaromír Soukup jistý úbytek připouští, ale podotýká, že pro něj je klíčové, jaká čísla z elektronického měření sledovanosti vycházejí pro skupinu 15 až 69 let. Ta je totiž z hlediska cen reklamy určující. A tam je podle něj rozdíl jen minimální.

Soukup také poukazuje na to, že jde o jeden jediný pořad. „My vysíláme týdně stovky hodin obsahu na třech kanálech. Takto se na to musím dívat jako ředitel televize,“ argumentuje.

Ke sledovanosti se vyjádřil i Jan Matějka, jenž šéfuje výzkumnému oddělení v mediální firmě Médea, která též patří do Soukupova impéria.

I ten připouští, že zájem diváků je nyní nižší oproti Týdnu s prezidentem, byť prý jeho čísla nejsou úplně totožná. Za hlavní důvod poklesu ale Matějka označil skutečnost, že konkurenční TV Prima nasadila ve stejném čase divácky úspěšný seriál Slunečná, který vzal část sledovanosti i dalším televizím.

Matějka odmítá, že by jistému poklesu zájmu diváků teď čelila celá skupina Barrandov, jak také některé neoficiální informace naznačují. Uvádí, že sledovanost skupiny zůstala na stejné úrovni jako loni. U lidí ve věku 15–69 let byl podle Matějky v únoru podíl na sledovanosti 4,6 %, stejně jako loňský únor.

Zisk kontra dluhy

Také Jaromír Soukup odmítá, že by se od Barrandova začali diváci po Zemanově odchodu odvracet. Za klíčové označuje to, že za leden a únor jsou tržby celé televizní skupiny vyšší, než byly ve stejném období loni, hospodaření je prý ziskové.

Má ale patrně na mysli jen provozní zisk. Údajné zlepšování televizních výsledků totiž přichází v době, kdy prosakuje stále více informací o tom, že Soukupův byznys v rámci skupiny Médea i mediálního domu Empresa Media (kam patří i Barrandov) zatěžují stamilionové dluhy a věřitelé jsou stále více nervóznější.

Mluví se o tom, že by akcionářské otěže měl převzít čínský konglomerát CITIC, který se už teď na Soukupově byznysu v pozici minoritního vlastníka spolupodílí. Ale nachystaná Soukupova jednání s Číňany podle vícero zdrojů ustrnula na mrtvém bodě.

Zástupce CITIC Europe Holdings Group Jaroslav Tvrdík Deníku N v minulých dnech řekl, že Soukup přestal s čínskými investory komunikovat. „Soukupa jsem letos ještě neviděl. Naše poslední schůzka byla v prosinci 2019,“ uvedl Tvrdík.

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Doporučené