Hlavní obsah

Podle bookmakerů má ke zlatu nejblíž Ester Ledecká, čeští sázkaři ale víc peněz vkládají jinam

13. 2. 2018

Jak sázejí Češi na korejskou olympiádu? (Video: Aleš Černý, Seznam.cz)

Nakolik věří ve vítězství Čechů a Češek na olympiádě bookmakeři? Například hokejisté podle kurzu mezi vyložené favority nepatří. Sázkaři ale do nich své naděje přesto vkládají.

Článek

Od začátku zimní olympiády se skloňují hlavně čtyři české naděje na medaile - nejlépe zlaté. Ester Ledecká a Martina Sáblíková jsou zároveň i podle kurzů sázkových kanceláří největšími favoritkami svých závodů.

Eva Samková patří do skupiny favoritek, jejichž šanci na vítězství vidí bookmakeři přibližně stejně. V případě českých hokejistů by zlato znamenalo jistou dávku překvapení - s kurzem 9,5:1 mezi úplně největší favority turnaje nepatří.

Jedna věc jsou ale kurzy a druhá potom náběry - tedy množství peněz, které na jednotlivé české naděje sázkaři vsadili. Pořadí sestávající na základě tohoto kritéria je dost odlišné. Roli hraje třeba fakt, že olympiáda je událost, která u sázkařů přeje takzvaným srdcovkám.

„Největší část, asi 45 procent sázkařů, sice věří v hokejovém turnaji ve vítězství ruských favoritů, ale hned na druhém místě je s 35 procenty vkladů český hokejový tým,“ říká mluvčí Fortuny Petr Šrain.

Naopak jediné dvě dosavadní české medaile - stříbro a bronz z víkendového biatlonového sprintu - moc sázkařů neočekávalo. Ani Veronika Vítková a Michal Krčmář totiž mezi favority nepatřili. Protože zároveň selhali superfavorité Martin Fourcade a Johannes Boe, vítězily o víkendu nad sázejícími sázkové kanceláře.

„Sázku na to, že Michal Krčmář skončí na stupních vítězů, si podalo jen 62 sázkařů. Hospodářské výsledky Tipsportu tak byly o víkendu velmi dobré,“ komentuje mluvčí největší české sázkové kanceláře Václav Sochor.

Kolik zatím Češi na jednotlivé medailové naděje prosázeli? Jaký objem peněz podle očekávání proteče tikety za celé olympijské hry? A jaký zdánlivý detail může olympijský sázkařský apetit Čechů utlumit? Podívejte se na reportáž v úvodu článku.

Názory k článku

Reklama