Hlavní obsah

Pokud německá města zakážou naftové vozy, Volkswagen je od zákazníků vykoupí zpět

Volkswagen odkoupí naftová vozidla, pokud německá města zakážou jejich provoz.Video: Reuters

 

Reklama

Pokud v německých městech dojde k zákazu naftových vozidel, automobilka Volkswagen nabídne jejich vykoupení. Týkat se to bude zákazníků, již budou bydlet nebo pracovat ve městě, které k zákazu sáhne. Rozhodnutí koncernu platí také pro auta značky Škoda.

Článek

Automobilka Volkswagen (VW) nabídne svým zákazníkům odkup naftových vozů, pokud se německá města rozhodnou jejich provoz zakázat. VW se tak podle agentury Reuters snaží bojovat s poklesem poptávky po naftových autech.

Zákazník bude moci o odkup vozu zažádat v případě, že zákaz postihne město, ve kterém žije nebo pracuje. U automobilů značky VW se nabídka bude týkat nových vozů koupených od začátku dubna do letošního roku. Platit bude tři roky po případném zákazu.

Rozhodnutí německého koncernu zahrnuje také vozy české značky Škoda, která pod něj spadá. Nabídka odkupu u nich bude platit čtyři roky od koupi a vztahovat se bude na auta koupená od začátku dubna do konce června.

Spolkový správní soud v Lipsku na konci minulého měsíce rozhodl, že německá města mají právo ve svých ulicích jízdu starších naftových aut zakázat. Zákazy mohou být časově i místně omezené. Podle ochránců životního prostředí z organizace Deutsche Umwelthilfe, která případ iniciovala, se v budoucnu k zákazu může rozhodnout několik desítek měst.

Čistota ovzduší se sice ve spolkové republice postupně zlepšuje, přibližně sedmdesát německých měst ale stále překračuje povolené maximální koncentrace oxidu dusičitého. Limity mají města dodržovat od roku 2010. K jejich přesahování nejvíce přispívají právě auta s dieselovými motory.

O posun automobilů s naftovým pohonem do centra pozornosti se kvůli aféře kolem manipulace s testry emisí oxidů dusíku nechtěně postaral právě Volkswagen. Společnost v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznala, že software umožňující manipulovat s testy nainstalovala do zhruba jedenácti milionů naftových aut po celém světě. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Reklama

Související témata:

Doporučované