Hlavní obsah

Pražský obchodní dům Máj koupil od firmy Tesco Amádeus Real

Foto: Profimedia.cz

Foto obchodního domu Máj z roku 2012 (před nápisem „My Národní“).

Reklama

Novým majitelem pražského obchodního domu Máj se dnes stala developerská firma Amádeus Real. Po převzetí budovy společnost počítá s rekonstrukcí objektu, začít by měla v druhé polovině roku 2020 a skončit o dva roky později.

Článek

Prioritní funkcí Máje na Národní třídě zůstane po dokončení jeho modernizace provozování obchodů. Budova původního Máje je památkově chráněná, což bude nutné při modernizaci respektovat, uvedla firma.

Podle znaleckého posudku společnosti NSG Morison, který řetězec Tesco před rokem zveřejnil v obchodním rejstříku, činí hodnota nemovitosti po odečtení všech závazků zhruba 171 milionů korun. Tesco tehdy obchodní dům vyčlenilo do samostatné firmy.

Nový majitel. Více obchodů. Tesco se uskrovní

Amádeus Real se tak v pondělí stal jeho novým vlastníkem prostřednictvím získání stoprocentního podílu ve společnosti Department store Praha, která byla před nabytím platnosti finálních smluv součástí skupiny Tesco Europe B.V., uvedl to mediální zástupce Amádeus Real Karel Samec.

Do konce května se podle něj skladba ani fungování obchodů patřících společnosti Tesco v Máji nezmění. Od června bude mít Tesco v obchodním domě již jen supermarket a menší prodejnu s potravinami a nový vlastník pronajme do zahájení rekonstrukce ostatní plochy jiným obchodníkům.

Tesco už před časem uvedlo, že hledá nové využití pro své obchodní domy, které jsou staré několik desítek let, jsou v atraktivních lokalitách, ale musí se kompletně modernizovat. Amádeus Real tak například koupil před dvěma lety od Tesca obchodní dům v Plzni na Americké třídě.

Jaká byla historie Máje

Obchodní dům Máj byl vybudován na místě zbořeného novogotického Šlikovského paláce a veřejnosti se otevřel v roce 1975. Tesco vlastnilo budovu od roku 1996. V roce 2006 byl obchodní dům, který tvarově a stylově čerpá z prvků neofunkcionalismu, díky své originální konstrukci prohlášen za kulturní památku. Na podzim 2009 byl z velké části rekonstruován a změnil jméno na My. Obchodní dům má sedm nadzemních pater, pronajímatelná prodejní plocha je 12 tisíc m2.

Nový vlastník budovy na připravovaných návrzích její modernizace spolupracuje s pražskými památkáři, městským Institutem plánování a rozvoje (IPR) a autory původního návrhu stavby, architekty Martinem Rajnišem a Johnem Eislerem, uvedl to Tomáš Jícha z Amádeus Real.

Reklama

Doporučované