Článek
ČTK to dnes sdělil Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Nynější opravy jsou součástí celkové plánované rekonstrukce zanedbané stanice. Černý Most je nejvýznamnějším terminálem na východě Prahy, konečnou tam má metro a zastavují tam městské, příměstské i dálkové autobusy.
„Cestujícím slouží k rychlé orientaci 12 nových elektronických informačních tabulí, které zobrazují aktuální odjezdy nejbližších spojů z jednotlivých nástupišť a pro celkový přehled jsou k dispozici také dva velkoplošné souhrnné informační panely zobrazující jak městské, tak i regionální autobusové linky,“ uvedl Drápal.
Rozmístěny tam byly nové lavičky a odpadkové koše a zábradlí i zastřešení přístupových cest se dočkalo nového nátěru nebo celkového vyčištění. Kompletně bylo vyměněno osvětlení jednotlivých nástupišť a příchozích lávek. „Plánujeme zde ještě v letošním roce instalovat nový statický navigační systém. Zajištěn je také intenzivnější pravidelný úklid,“ dodal Drápal.
Ropid spolu s Technickou správou komunikací (TSK) loni dokončil opravu přístupových lávek a konstrukcí kolem stanice metra. Upravena byla nástupiště a opraveno jejich odvodnění, neboť právě zatékající voda způsobovala konstrukci největší problémy.
Terminál Černý Most je nejvýznamnějším dopravním uzlem ve východní části Prahy, kde začíná linka metra B. Vyjíždí odsud také 12 městských a 15 příměstských autobusových linek a 32 dálkových autobusů především do východní a severní části Česka. Denně terminálem projde na 30 000 cestujících. Naproti terminálu je záchytné parkoviště P+R.