Hlavní obsah

Benešův most v Ústí nad Labem se na konci října uzavře pro trolejbusy

Foto: Getty Images

Ústí nad Labem (ilustrační foto).

Reklama

Trolejbusy pojedou naposledy po Benešově mostě v Ústí nad Labem 27. října. Ze čtvrti Střekov se poté lidé dostanou městskou hromadnou dopravou přes sousední Mariánský most, a to až do dokončení rekonstrukce Benešova mostu.

Článek

Rekonstrukce začne zřejmě nejdříve v roce 2024 a potrvá podle předběžných odhadů do konce roku 2025. Osobní doprava a pěší budou moci využívat Benešův most s výjimkou posledního říjnového víkendu do zahájení prací na stavbě. ČTK to dnes řekla Magdalena Fraňková, mluvčí Ústeckého kraje, který je investorem.

Most postavený v letech 1934 až 1938 je ve velmi špatném stavu. Doprava na něm je kvůli tomu omezená už nyní, najednou po něm může jet pouze jeden autobus nebo trolejbus a pravidelně ho kontroluje statik. Po pravidelné diagnostice odborníci teď doporučili uzavřít most pro MHD zcela. Osobní auta ho nebudou moci využívat 28. a 29. října, kdy se budou upravovat jízdní pruhy. Zrušeny budou zastávky u krajského soudu.

Ústecký kraj připravuje kompletní rekonstrukci mostu Edvarda Beneše několik let. Její termín se opakovaně posouval. V tuto chvíli má podle mluvčí pravomocné stavební povolení a připravuje podklady pro soutěž na stavební firmu. Postavit se musí provizorní lávka pro pěší, na kterou se přeloží veškeré inženýrské sítě. Pak teprve začne rekonstrukce. Lávka bude sloužit pěším a cyklistům. Auta a autobusy budou jezdit po Mariánském mostu. Ten ale podle policie nezvládne veškerou dopravu mezi centrem a čtvrtí Střekov, kde žije 11 000 obyvatel.

Ústí nad Labem kvůli opravě Benešova mostu pořídilo už před lety trolejbusy s bateriovým pohonem, které mohou jezdit i na trasách, na nichž není trolejové vedení. Dopravní podnik nedostal povolení postavit trakci přes Mariánský most, proto se rozhodl koupit hybridní trolejbusy, u nichž baterie vydrží zhruba na deset až dvanáct kilometrů.

Původní odhad nákladů na opravu byl 200 milionů korun, teď se pohybuje přes 500 milionů korun. Rekonstrukce mostu je zařazena mezi projekty, na které lze čerpat peníze z Integrovaného regionálního operačního programu. Podle vedení kraje se most opraví i v případě, že evropské peníze na investici samospráva nezíská.

Lávka pro pěší a cyklisty bude provizorní. Krajský radní Tomáš Rieger (ODS) ČTK řekl, že nyní už nelze na projektu nic měnit. „Na tom, že to bude lávka nastálo, se mělo domluvit město Ústí s krajskou samosprávou před lety, když se začalo o opravě mluvit,“ řekl.

Reklama

Doporučované