Hlavní obsah

Rohlik.cz se spojil s americkou firmou, nabídne déle čerstvé ovoce

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Reklama

24. 3. 2021 23:25

On-line supermarket Rohlik.cz se spojil s americkou firmou Apeel, díky jejíž technologii nabídne ovoce s až dvakrát delší životností, navíc není třeba při delším převozu ovoce balit do fólií či jiných obalů.

Článek

Zaručí to jedlá ochranná vrstva založená na rostlinném základu. Řekl to dnes komerční ředitel Rohlik Group Olin Novák na virtuální tiskové konferenci. Podle něj jde o technologii, která nemá na českém trhu obdoby. Předseda Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík ČTK řekl, že prodlužovat trvanlivost u pomeranče, který ji má sám o sobě díky silné kůře dostatečně dlouhou, mu nedává příliš smysl. Lepší využití by viděl u malin, jahod či třešní. Cílem spolupráce s Apeel je podle Rohlíku sortiment ovoce postupně rozšiřovat.

Ochranná vrstva neobsahuje chemii. Je vyrobena z rostlinných složek, které se přirozeně nacházejí ve slupkách, dužině i semenech ovoce a zeleniny. Vrstva zamezuje vstřebávání kyslíku, což je proces vedoucí k odpařování vody z ovoce, a slouží tudíž k delšímu udržení šťavnatosti uvnitř plodů, uvedl Novák.

„Technologie určitě něco stojí. Primární investice jde od firmy Apeel. Výrobce ji nějakým stylem promítá do cen, které my se snažíme dotovat, aby takto ošetřené ovoce bylo dostupné i pro běžného zákazníka,“ řekl dále. Rohlík nyní prodává pomeranče s ochrannou vrstvou kilogram za 64,90 koruny, za dvoukilogramové balení zákazník zaplatí 89,90 koruny. Kilogram bio pomerančů má v nabídce za 79,90 koruny, běžné pomeranče v dvoukilové síťce stojí 34,95 Kč za kilogram.

„Apeel nabízí technologii, která nemá obdoby nejen na našem českém trhu, ale i na dalších trzích, kde Rohlík působí,“ uvedl Novák. Ovoce s prodlouženou životností nabídne Rohlik.cz také v Maďarsku a Rakousku.

Podle Nováka se zatím jeví jako přínosnější technologii využívat u dovážených plodů. V případě českých pěstitelů je totiž podle něj e-shop schopen ovoce či zeleninu od farmáře přivézt k zákazníkovi už za šest hodin od sklizně. Nevyloučil ale, že by se mohla technologie Apeel rozšířit i na lokální produkci.

Ludvík uvedl, že o technologii Apeel nemá informace, nemůže ji tedy hodnotit. Například jablka se podle něj ale voskují, aby se zlepšil jejich vzhled a zvýšila atraktivita. Tento postup volí mimo jiné Itálie, čeští ovocnáři to podle Luvíka nedělají. Určité odrůdy jablek, třeba Jonagold, pak vytvářejí na povrchu přírodní vosky, doplnil.

Rohlik.cz funguje v České republice od roku 2014. Společnost předloni vstoupila na maďarský trh, loni v prosinci do Rakouska a v následujících měsících zahájí pod značkou Knuspr.de prodej v Německu. Rohlik Group uplynulý kalendářní rok uzavřela s obratem přes 300 milionů eur (7,8 miliardy Kč), což je roční nárůst o více než 100 procent, a 750.000 zákazníky.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované