Hlavní obsah

Slovenská aplikace jde do USA. Na cestu za oceán vybrala 175 milionů

Foto: Simplicity

Spoluzakladatelé Simplicity Andrej Krúpa a Juraj Gago.

Slovenský start-up, který pomáhá městům komunikovat s jejich obyvateli přes aplikaci, míří do USA. Získal od svých evropských investorů sedm milionů eur.

Článek

Zaplatit parkovné, nahlásit díru ve vozovce nebo sledovat novinky z města, to vše v jedné aplikaci. Za oceán míří slovenský start-up Simplicity, který má v plánu usnadnit Američanům komunikaci mezi městy a jejich obyvateli, stejně jako to dělá už ve sto evropských městech.

Podnik, jenž byl založen v roce 2018 Jurajem Gagem a Andrejem Krúpou, získal investici ve výši sedmi milionů eur, tedy více než 175 milionů korun. Tu dodá americký fond Zero Gravity Capital.

„Myšlenka aplikace, která zjednoduší komunikaci mezi občany a městy, vznikla během mých studií v Dánsku, kdy jsem si uvědomil, že nemám dostatek důležitých informací souvisejících s městskou samosprávou. Naše platforma zajistí, že občanům neuniknou zásadní informace, jako je zákaz parkování během plánovaného čištění ulice, změna otvíracích hodin městského úřadu nebo adresa testovacího místa v blízkosti bydliště,“ popsal vznik nápadu a fungování aplikace Simplicity její spoluzakladatel Juraj Gago.

„Začalo to jako inovativní řešení komunikace pro jedno město a v současnosti naše aplikace usnadňuje život ve více než sto městech po Evropě. Do USA ovšem Simplicity míří jako jedna aplikace, která sdružuje všechna města,“ dodává spoluzakladatel Andrej Krúpa.

Na desetinásobku vlastní hodnoty

Díky růstu počtu zákazníků a uživatelů i zvyšujícím se příjmům se hodnota start-upu od jeho založení několikanásobně zvýšila. Současné investiční kolo povede k dalšímu vývoji technologie, která stojí za aplikací Simplicity, a expanzi do USA i dalších evropských měst.

V současné době má start-up evropské a izraelské investory. „Věříme, že pokud půjde vše podle stanovených cílů, můžeme přilákat i americké investory,“ komentuje čerstvou investici Magdaléna Mihálová, která komunikuje za společnost s médii.

Kromě Spojených států se start-up chystá také do Česka. „Simplicity zatím není v Česku v rámci produktu, ale chystá se rozšiřovat development do Česka a otevírat kancelář v Brně,“ sdělila Kim Szappanosová, PR konzultantka společnosti.

Foto: Simplicity

Náhled aplikace připravené pro americké uživatele.

Start-up v boji proti hoaxům

Aplikace shromažďuje všechny informace týkající se městské samosprávy, nemocnic, policie a knihoven a doručuje je občanům prostřednictvím notifikací v chytrých telefonech na základě jejich preferencí.

Jak start-up napsal ve své tiskové zprávě, reaguje tím na současnou situaci, kdy je více než kdy dřív podstatné dostávat včas ověřené informace ze spolehlivých zdrojů a vyhnout se tak nepravdivým zprávám a hoaxům.

„Jsem rád, že jsem se stal součástí Simplicity týmu a mohu tomuto start-upu pomoci ke splnění dalších cílů jako investor. Zároveň přispěju i jako technologický mentor při vývoji umělé inteligence, která je součástí aplikace. Mám radost z podílení se na budování platformy, která mění způsob života městských občanů,“ sdělil Roy Ramon, člen Zero Gravity Capital, který sám podniká hned v několika oblastech a má za sebou dvacet let zkušeností v oblasti IT, kyberbezpečnosti a financí.

I v tomto odvětví je však konkurence ostrá. Jen v Česku už několik podobných projektů, které usnadňují komunikaci měst s jejich obyvateli, existuje. Za Prahu je to například mobilní aplikace Změňte.to, jež funguje od července loňského roku. Stejně jako Simplicity umožňuje nahlásit například nedostatek v městském prostoru či předat zpětnou vazbu.

Na podobném principu pak funguje také služba Mobilní rozhlas. Ta dokonce v posledních týdnech začala aktualizovat informace týkající se epidemické situace v daných oblastech nebo data k míře proočkovanosti v Česku.

Doporučované