Hlavní obsah

Svátky v Tesku budou chudší. O plast a třpytky na vánočních produktech

Foto: Shutterstock.com

Z řady vánočních produktů Tesco odstranilo plasty a třpytky. Ilustrační fotografie.

Reklama

Vánoce v Tesku letos budou ekologičtější, zato méně třpytivé. Supermarket se s dalšími britskými řetězci rozhodl vyškrtnout jednorázové plasty ze svého vánočního sortimentu. Týká se to balicích papírů, ale i typického pudinku.

Článek

Vánoční nákupy v Tesku budou letos pro Brity o něco chudší. Konkrétně o více než 20 milionů kusů plastu, které řetězec v letošním roce odstranil ze svého vánočního sortimentu.

V rámci národní snahy o snížení znečištění životního prostředí jednorázovými plasty se podle serveru The Guardian Tesco zříká například obalů na sušenky, světýlka, pohlednice nebo na typický britský sváteční pokrm – vánoční pudink.

Největší britský supermarket říká, že sušenky jeho značky se prodávají vůbec poprvé bez plastů. Díky sušenkám se řetězec zbaví více než 14 milionů kusů plastu. Další vrstva plastu zmizela z obalů vánočních pudinků, čímž se ušetřilo 1,78 milionu obalů.

Prodejce také odstranil třpytky ze všech balicích papírů, dárkových tašek a pohlednic. Díky tomu bude možné tyto produkty recyklovat.

„Je naší absolutní prioritou odstranit a snížit množství plastů v našich obchodech na minimum a zajistit, aby vše, co používáme, bylo recyklováno a skladováno mimo životní prostředí. Vánoční období není výjimkou a my se chceme podílet na tom, abychom zákazníkům pomohli s udržitelnějšími oslavami,“ řekla serveru The Guardian Sarah Bradburyová, ředitelka oddělení kvality v Tesku.

S tímto krokem Tesco přišlo uprostřed rostoucích obav z dopadů plastového odpadu na životní prostředí. Maloobchodníci budou v roce 2022 čelit regulačním zásahům s novou daní z plastových obalů pro ty, kteří nesplní minimální hranici 30 procent recyklovaných položek.

Rozhodnutí supermarketu vítají i environmentalisté. Například Nina Schranková, která vede kampaň proti plastům v britské organizaci Greenpeace, si myslí, že je to skvělá zpráva a zároveň důležitý závazek vzhledem ke škodám způsobeným v oceánech.

„Víme, co způsobují třpytky a umělá hmota. Nyní chceme vidět u Teska ještě větší ambice stanovením vysokých cílů, co se týče opětovného použití plastů,“ dodává Schranková.

K Tesku se přidaly i další obchody. Britské supermarkety Asda nedávno představily svůj první udržitelný vánoční sortiment, který podle řetězce letos ušetří 66 tun plastu. Další obchod Morrisons odstranil třpytky z veškerého svého sortimentu. Pod značkou Morrisons se tak letos nebudou blýskat pohlednice, obaly od sušenek, balicí papír, dárkové tašky, květiny ani vánoční věnce.

Začátkem prosince spustil britský obchod Iceland, který se specializuje na mražené potraviny, vánoční kolekci bez plastů. Skládá se z 18 produktů, které mají obal z alternativního materiálu. Také pro společnost Marks & Spencer budou letošní Vánoce prvními, kdy nepoužívá černý plast u vánočních pudinků, aby za dva roky dosáhla svého cíle, že její produkty mají mít pouze recyklovatelné obaly.

Reklama

Doporučované