Hlavní obsah

Televize Barrandov bojuje se zadlužením

4. 2. 2019

Televize Barrandov bojuje s úvěry a celkovým zadlužením. (Video: Jan Marek, Twitter.com/Tbarrandov, Seznam.cz)

Společnost provozující televizi Barrandov vykázala za rok 2017 záporný kapitál 100 milionů korun a dluhy společnosti přesáhly miliardu.

Článek

O finančních potížích televize Jaromíra Soukupa informovalo více médií, například Deník N nebo pořad 168 hodin České televize.

Údaje pocházejí z finanční zprávy společnosti Barrandov Televizní studio. Zisk této firmy v roce 2017, tedy v posledním, o němž jsou data známa, klesl o více než dvě třetiny na sedm milionů korun.

Na záporné jmění upozorňují auditoři, kteří podle Deníku N také konstatují, že firma může být odkázána na případnou finanční výpomoc společníků.

Majoritním vlastníkem firmy je vydavatelský dům Empresa Media, v níž podíl drží Soukup, převažující moderátor zpravodajských relací televize Barrandov.

Televize Barrandov vysílá deset let. Když před několika dny Česká televize upozornila na miliardové dluhy, reagoval Jaromír Soukup podáním žaloby na ředitele ČT i redaktorku Noru Fridrichovou.

Kondici Soukupových firem pro pořad 168 hodin analyzoval děkan Fakulty financí a účetnictví Vysoké školy ekonomické Ladislav Mejzlík. Podle něj nejde zdaleka jen o úvěry. Například firma Barrandov Televizní Studio dluží také na 600 milionů obchodním partnerům, upozornila ČT24.

„Mít úvěry na provoz a investice je úplně normální věc a mají je skoro úplně všechny firmy,“ citoval server ČT24 Soukupa.

Show jednoho muže

Televize Barrandov v lednu oznámila, že ruší diskusní pořady Aréna Jaromíra Soukupa, Duel Jaromíra Soukupa, Jaromír Soukup LIVE a také Týden podle Jaromíra Soukupa. Majitel televize Jaromír Soukup do té doby moderoval 11 pořadů a učinil z kanálu vlastní permanentní talk show.

Sledovanost televize se meziročně snížila téměř o pětinu. Podle údajů Asociace televizních organizací skupině Barrandov Televizní Studio klesl loni celodenní podíl na sledovanosti o 1,7 procentního bodu na sedm procent.

Soukup televizi ovládl v roce 2013. Majitel mediálních firem Médea Group a Empresa Media tento měsíc také založil politické hnutí List Jaromíra Soukupa. Hnutí se podle Soukupa bude ucházet o zájem voličů, neupřesnil ale, zda již v letošních květnových volbách do europarlamentu.

TV Barrandov se se ztrátou potýká od samého počátku existence, za prvních pět let dosáhla její kumulovaná výše více než miliardy korun. Kvůli prodělkům a zápornému vlastnímu kapitálu museli akcionáři několikrát zvyšovat základní kapitál. Hospodaření zůstalo – s výjimkou roku 2016 – v červených číslech i poté, co televizi převzal Jaromír Soukup.

Doporučujeme

Další zprávy