Hlavní obsah

Volby by nyní vyhrál Babiš, Piráti se propadli na třetí místo

Foto: vláda.cz

Andrej Babiš.

Reklama

aktualizováno •

Pokud by se v červenci 2021 konaly volby do Poslanecké sněmovny, vyhrálo by je hnutí ANO premiéra Andreje Babiše. Ukázal to dnes zveřejněný průzkum Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM).

Článek

Podle červencového volebního modelu měly největší podporu hnutí ANO (23,5 %), koalice Spolu (21,5 %) a koalice Piráti a Starostové (21 %).

„Posílení koalice Spolu a naopak mírné oslabení koalice Piráti a Starostové nejsou statisticky významné. Pro konstatování, zda se jedná o trend, je nutné počkat do dalšího šetření. Podpora politických subjektů tak zůstává v tuto chvíli relativně stabilní,“ uvedli badatelé.

Foto: CVVM

Červencový volební model.

Předchozí, červnový model CVVM ukazoval na vítězství ANO s 24,5 procenta hlasů, Piráti a STAN měli 22,5 procenta a Spolu 19,5 procenta voličů. Od červnového měření ale CVVM model upravil, a není proto vhodné výsledky srovnávat.

Čtvrtá by nyní ve volbách skončila SPD, kterou by volilo devět procent lidí. Pro komunisty by se rozhodlo osm procent voličů a pro sociální demokraty 6,5 procenta. Pod pětiprocentní hranicí nutnou pro vstup do Sněmovny by skončilo hnutí Přísaha Roberta Šlachty se třemi procenty hlasů, společná kandidátka Trikolóry, Svobodných a Soukromníků se 2,5 procenta hlasů a Zelení se dvěma procenty.

K volbám by nyní dorazilo 63 procent občanů. Účast by tak byla vyšší než při posledních sněmovních volbách v říjnu 2017, kdy dosáhla 60,8 procenta.

Průzkum se uskutečnil od 26. června do 11. července a zúčastnilo se ho 872 lidí s volebním právem. V posledních průzkumech jiných společností nyní většinou vede hnutí ANO, které v pozici lídra vystřídalo koalici Pirátů a Starostů. Tato koalice je většinou druhá před třetí koalicí Spolu. Například podle volebního modelu STEM z konce června by ANO bylo první s 26,7 procenta hlasů, Piráti a STAN druzí s 24,1 procenta a Spolu třetí se 17,4 procenta.

Unikátní volební model Seznam Zpráv – jak se v čase vyvíjejí preference:

Reklama

Doporučované