Hlavní obsah

Za čtvrt roku dvojnásobný obrat. Zásilkovna plány neškrtá

Depo Zásilkovny poblíž Letiště Václava Havla.

Reklama

Obrat Packety, majitele Zásilkovny, se v meziročním srovnání více než zdvojnásobil. Za první tři měsíce 2020 tak vzrostl na téměř 390 milionů korun.

Článek

Rekord hlásí skupina za období, které bylo jen částečně zasaženo pandemií koronaviru. Meziročně jde o růst na dvojnásobek. Počet přepravených zásilek přesáhl 6,5 milionu.

Zásilkovna to vysvětluje tím, že stále roste počet výdejních míst a za zvýšením obratu stojí i loňské spuštění nové služby Mezi námi. Zjednodušeně řečeno, firma začala doručovat balíky i mezi lidmi, čímž konkuruje České poště.

„I přes všechny potíže jsou čísla za první tři měsíce letošního roku skvělá. Celý segment e-commerce prožívá obrovský boom překonávající v některých parametrech předvánoční nakupování. Je zřejmé, že nakupování po internetu dnes z velké části táhne celou ekonomiku,“ říká generální ředitelka skupiny Packeta a zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková.

Služba Mezi Námi

Od spuštění 24. 4. 2019 do 31. 3. 2020 téměř 800 000 zásilek.

V 1. čtvrtletí 2020 téměř 390 000 zásilek.

Podle aktuálních odhadů skupiny by měl meziroční růst e-commerce v České republice dosáhnout až dvaceti procent a atakovat hranici 190 miliard korun. Zájem o nákupy po internetu vidí ve všech zemích, kde působí.

„V blízké budoucnosti očekávám vlivem sekundárně vyvolané ekonomické krize poptávku po levnější formě distribuce zboží z internetu k zákazníkům. I proto se stále držíme našeho plánu dosáhnout v letošním roce obratu ve výši dvou miliard korun a co se týče počtu přepravených zásilek, pak to bude 35 milionů,“ uvádí první dáma e-commerce v tuzemsku s tím, že počet výdejních míst ještě o tisícovku zvýší na pět tisíc.

Na začátku stavu nouze propad na polovinu

Během prvních týdnů ve stavu nouze však skupině Packeta klesl obrat o polovinu. Teď už se však postupně fungování společnosti vrací k normálu. Meziroční nárůst se tak v dubnu vrátil opět na sto procent.

„Letošní březen a duben jsou zcela určitě měsíci, které se navždy zapíšou do historie naší firmy. Čelili jsme největší výzvě naší desetileté historie. Z hodiny na hodinu jsme museli řešit hluboký pokles počtu výdejních míst a v prvním týdnu ve stavu nouze jsme zaznamenali také výrazný propad tržeb,“ říká Simona Kijonková.

Skupina doručuje do 33 států. „Udržet v nich funkční logistiku v momentu, kdy se v důsledku nejrůznějších vládních nařízení a doporučení mění situace z minuty na minutu, bylo mimořádně obtížné,“ vysvětluje Kijonková s tím, že v uplynulých dnech se museli vypořádat také se změnami, které přicházely od kurýrních společností z Česka i zahraničí.

„Kurýři měnili podmínky, cenovou politiku a dávali nám ze dne na den maximální denní limity, jelikož sami museli zvládnout neplánovaný zájem o logistické služby. Dokázali jsme proto velmi flexibilně zapínat a vypínat různá nastavení, regiony nebo i celé země či dopravce,“ popisuje zakladatelka Zásilkovny.

Zásilkovna

Je český franšízový logistický projekt Simony Kijonkové, který vznikl v roce 2010.

První tři roky byl ve ztrátě.

Poskytuje komplexní logistické služby pro internetové obchody.

Zásilkovna má aktuálně více než 4000 výdejních míst a spolupracuje s více než 28 000 e-shopy.

Stále však platí, že některá výdejní místa zůstávají z důvodu nejrůznějších omezení a vládních opatření zavřená. V současné době je těch aktivních 3393, tedy přibližně 85 procent. Na původní počet více než 4000 by se Packeta měla dostat v první půlce května.

Ambiciózní plány koronaviru navzdory

Další plány skupiny Packeta na rok 2020 se také nemění, hlavním motorem růstu budou investice do nových technologií a infrastruktury. Do oblasti vývoje nových technologií plánuje Packeta investovat vyšší desítky milionů korun.

V první polovině roku 2020 by mělo dojít ke spuštění projektu doručování do kufru v České republice. Packeta také například plánuje otevření přepravy do Dubaje a oblasti Blízkého východu.

Reklama

Doporučované