Hlavní obsah

Zaměstnanci Facebooku už nebudou pomáhat při volebních kampaních

Foto: Flickr.com

Společnost Facebook už nebude posílat své zaměstnance, aby pomáhali s propagací volebních kampaní.

Reklama

Facebook nabízel bezplatnou asistenci velkým inzerentům, například při volebních kampaních. Do kanceláří kandidátů posílal své zaměstnance, nyní místo toho spustí online portál.

Článek

Společnost Facebook oznámila, že už nebude své zaměstnance posílat před volbami do kanceláří kandidátů, aby tam nabízeli pomoc s propagací volebních kampaní, jako tomu bylo v případě amerického prezidenta Donalda Trumpa v roce 2016. Informovala o tom agentura Bloomberg. Společnosti Google a Twitter dosud na dotazy agentury Reuters, zda chystají obdobný krok, nereagovaly.

Facebook a další velcí prodejci reklam na internetu, jako například americká firma Alphabet, která vlastní internetový vyhledávač Google, již dlouho nabízí nezpoplatněnou asistenci, jejímž cílem je upevnit vztahy s velkými inzerenty, jako jsou například prezidentské kampaně.

Brad Parscale, který v roce 2016 řídil digitální operace republikánského kandidáta Trumpa, loni řekl, že možnost vkládat veřejné příspěvky z Facebooku na další webové stránky, významně přispěla k volebnímu vítězství Trumpa. Facebook uvedl, že pomoc nabídl také sokyni Trumpa, demokratické kandidátce Hillary Clintonové. Ta ale prý přijala jinou míru asistence, uvedla společnost.

Společnost Facebook oznámila, že bude moci pomáhat více volebním kandidátům po celém světě prostřednictvím online portálu, místo toho, aby do kanceláří kandidátů posílala své zaměstnance. Politické organizace nicméně stále budou mít možnost zaměstnance Facebooku kontaktovat s žádostí o základní školení týkající se užívání sociální sítě či s prosbou o pomoc s vylepšením reklam.

Facebook, Twitter a Google během kampaně před americkými prezidentskými volbami v roce 2016 fungovaly jako digitální konzultanti pro kandidáty, uvedli před rokem ve studii akademici ze Severokarolínské univerzity a Utažské univerzity. Podle nich tyto společnosti kampaním pomohly mimo jiné tím, že jim radily, kdo je pro určité druhy vzkazů cílová skupina.

Přístup Facebooku k ochraně soukromí se letos dostal do centra pozornosti po zprávě, že analytická společnost Cambridge Analytica neoprávněně získala informace o desítkách milionů uživatelů jeho sítě a využila je mimo jiné při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda Trumpa.

Reklama

Doporučované