Hlavní obsah

Twitter bude více bojovat s dezinformacemi a nenávistí. Upozorní na automatické účty

Šéf sociální sítě Twitter Jack Dorsey.

Reklama

Šéf Twitteru Jack Dorsey přehodnocuje pravidla sociální sítě. Chce více bojovat proti dezinformacím a nenávistnému obsahu.

Článek

Šéf sociální sítě Twitter Jack Dorsey přehodnocuje fungování klíčových prvků své platformy, aby neumožňovala obtěžování, šíření nenávistného obsahu, falešných zpráv nebo konspiračních teorií. Ve středu to řekl v rozhovoru s deníkem The Washington Post. Jednou z novinek by mohlo podle Dorseyho být upozornění na automatizované účty.

S oznámením přišel šéf druhé největší sociální sítě po kritice, že zavčas neodstranil šiřitele konspiračních teorií Alexe Jonese. To minulý týden učinil s jeho podcasty nejdříve Apple, následně streamovací služba Spotify, Jonesovy účty zablokoval také Facebook a YouTube. Twitter ostatní nenásledoval, protože prý Jones neporušil jeho pravidla. Nakonec mu ale v úterý na týden pozastavil činnost kvůli videu, ve kterém své příznivce vyzývá, aby si na kritiky připravili „bojové pušky“.

Dorsey v rozhovoru zmínil vícero nástrojů, které jeho firma prozkoumává. Jedním z nich je možnost doplňovat nepravdivé tweety o faktický kontext, což by podle Dorseyho mohlo lidem pomoci „dospět k vlastnímu úsudku“. Twitter by také v budoucnu mohl vyznačovat automatizované účty neboli boty používané firmami k šíření nejrůznějších sdělení.

Podle listu The Washington Post Twitter v uplynulých měsících učinil ve jménu zvýšení bezpečnosti a důvěry řadu změn. „Společnost aktualizovala svá pravidla, aby zdůraznila, že obsah, který je ‚dehumanizující‘ nebo způsobuje ‚opravdovou újmu‘ nebude tolerován. Dorsey však řekl, že řídící pracovníci stále na definici těchto pojmů pracují,“ napsal americký list.

Sociální síť primárně orientovanou na zpravodajství podle výsledků z druhého čtvrtletí letošního roku měsíčně používá na celém světě 335 milionů uživatelů. 68 milionů z nich tvoří účty registrované ve Spojených státech. Ty zaznamenaly oproti prvnímu čtvrtletí propad o milion uživatelů.

Reklama

Související témata:

Doporučované