Hlavní obsah

Češi se vrhli na limonády. Coca-Cola nestíhá ani vyrábět a bude asi dražší

Hostem Agendy SZ Byznys byl Jan Turek, jeden z nejvyšších manažerů Coca-Coly pro český a slovenský trh.Video: Silvie Friedmannová, Seznam Zprávy

 

Reklama

Letošní prodeje nápojářského gigantu i přes krizový rok předčí očekávání. V průměru očekávají růst o víc než 10 procent. SZ Byznys to řekl Jan Turek, jeden z nejvyšších manažerů Coca-Cola Hellenic pro ČR a SR.

Článek

Rozhovor si můžete poslechnout i v audioverzi.

„Po covidu jako z gauče do sprintu“, tak popisuje poslední rok z pohledu výroby i zájmu zákazníků Jan Turek.

„Letos jsme byli schopní pokrýt výrazně větší poptávku, než kdokoliv myslel, ale ne úplně celou, kterou po nás zákazníci chtěli,“ říká v rozhovoru pro SZ Byznys. „Takže mě na jednu stranu těší, že jsme byli schopní vyrobit a prodat výrazně víc, než jsme si mysleli ještě třeba v březnu, zároveň mě netěší, že jsme nebyli schopní úplně pokrýt poptávku našich zákazníků.“

Zatímco během nejpřísnějších lockdownů byly výrobní linky Coca-Coly relativně méně vytížené, teď jedou naplno.

Jan Turek

  • V logistice začínal ve společnosti Hopi, kde vystřídal několik funkcí, například pracoval jako logistický manažer pro projekt Unilever nebo Procter & Gamble.
  • V roce 2007 přešel do firmy Coca-Cola Hellenic Bottling Company, kde zastával pozici národního manažera distribuce a logistického manažera pro ČR a SR.
  • V současnosti je ředitelem supply chain pro Česko a Slovensko, kde zodpovídá za výrobu, logistiku, plánování, kvalitu a udržitelnost a nákup.

Prodeje letos vzrostly od 10 do 25 procent, různě podle jednotlivých produktů, hlásí největší výrobce nápojů. V průměru firma počítá s konečným číslem přes 10 procent.

„V nápojářství žádné dramatické ochlazení nevidíme, samozřejmě je ale teď velká otázka, co bude dál na přelomu roku a příští rok,“ uvedl Turek.

Zdražení nevylučujeme

Vysoké ceny energií i všech surovin, v případě Coca-Coly například ovocných koncentrátů, tak znamenají, že pro příští rok pracují hned s několika různými byznys plány.

„Nejistota je teď extrémně velká, vidíme scénáře od velmi optimistických až po relativně skeptické,“ vysvětluje Turek. Nevylučuje ani to, že nápoje budou zdražovat.

„Záleží, jaká bude situace. Můžeme si říct otevřeně, že pravděpodobné to je, podle toho, co vidíme teď. Záleží to ale opravdu na mnoha faktorech, ale v momentě, kdy uvidíme, že to nejsme schopni unést a potřebujeme ochránit náš byznys, tak k tomu přistoupíme,“ uvedl v Agendě SZ Byznys.

Celý rozhovor s Janem Turkem si můžete pustit ve videu nahoře nebo ve všech podcastových aplikacích.

Agenda

Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky.

Od pondělí do čtvrtka na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.

Odebírejte na Podcasty.cz, Apple Podcasts nebo Spotify.

Reklama

Doporučované