Hlavní obsah

Berlín zastavil kampaň se zdviženým prostředníčkem pro odpírače roušek

Foto: Berliner Morgenpost/DPA

Německý deník Berliner Morgenpost zveřejnil fotografii agentury DPA z nejnovější kampaně.

Reklama

15. 10. 2020 6:30
aktualizováno • 15. 10. 2020 13:01

Město Berlín v rámci kampaně pro turisty přišlo se vzkazem pro všechny, kdo odmítají nosit roušky. Z reklamy otištěné v úterních novinách jim seniorka ukázala prostředníček. Nadále ji ale město používat nehodlá.

Článek

„Zdvižený ukazováček pro všechny bez roušky,“ psalo se v reklamě vedle fotografie seniorky zahalené v roušce, která ukazuje prostředník.

Šlo o produkt marketingové společnosti Visit Berlin, která reklamu zhotovila pro ekonomické a turistické oddělení berlínského senátu jako součást kampaně #BerlinGegenCorona (Berlín proti koronaviru).

„Chtěli jsme použít jazyk hodící se k berlínskému charakteru, který podtrhne současnou dramatickou pandemickou krizi,“ vysvětlil ve středu deníku The Guardian mluvčí Visit Berlin Christian Tänzler. Ještě týž den ale Tänzler podle berlínského listu Der Tagesspiegel oznámil, že kampaň končí.

Agentura si nebrala servítky

Společnost se provokativní reklamou v novinách chtěla přiblížit fenoménu Berliner Schnauze, což lze do češtiny volně přeložit jako berlínská huba, tedy jak ostatně řekl i sám mluvčí pro BBC, „přímý způsob komunikace, kterým jsou Berlíňané dobře známí“.

„Většina Berlíňanů i našich hostů koronavirová pravidla respektuje, někteří lidé ale nikoliv. Riskují tak životy starších a dalších lidí z rizikové skupiny,“ řekl Tänzler. „Chtěli jsme tento problém zviditelnit, a z toho důvodu jsme zvolili tento provokativní motiv,“ dodal. Reklama má podle společnosti „zřetelně berlínský tón“.

Poprvé se podle serveru The Local reklama objevila v úterý v berlínském regionálním tisku a zdá se, že strategie zaujmout provokací zafungovala. Reklama se masově sdílí na sociálních sítích a píší o ní média po celém světě.

Znovu už společnost Visit Berlin podle středečního prohlášení reklamu otisknout neplánuje. Šlo totiž údajně o jednorázovou akci, která měla zaujmout co nejvíce lidí, což se podle Tänzler už po prvním otištění v novinách povedlo.

Reklama zaujala i popudila

BBC dodává, že ne každému je takový způsob komunikace po chuti.

,„Myslím, že reklama skutečně splňuje klasicky berlínské způsoby, fungovala by dobře, nebýt dysfunkční politiky berlínského senátu, která s tím kontrastuje, okomentoval to šéfredaktor berlínského deníku Der Tagesspiegel. „Senát si asi myslí, že urážení lidí je lepší než striktní, jasná a účinná kontrola. To vůbec nezvládli,“ dodal.

Visit Berlin rovněž musela vysvětlovat lidem, proč se v textu reklamy píše o ukazováčku, když žena má zdvižený prostředníček. Jiní namítají, že ne všichni mohou ze zdravotních důvodů roušku nosit.

Hlavní město aktuálně v Německu platí za koronavirové ohnisko, tamní městský obvod Neukölln má za posledních sedm dní průměr přes 160 nakažených na 100 000 lidí, což je nejvíc v celé zemi.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované