Hlavní obsah

Cesta ke zdraví povede přes vaši banku, říká šéf největší sítě klinik

Pandemie otevřela dveře telemedicíně. Rozhovor s Václavem Vachtou, generálním ředitelem zdravotnické skupiny EUC. (Video: Silvie Friedmannová)

 

Reklama

5. 5. 14:06
aktualizováno • 9. 5. 22:13

Tzv. bankovní identita by se mohla stát vstupenkou do zdravotnických aplikací. Jak řekl Seznam Zprávám generální ředitel skupiny EUC Václav Vachta, její využití by mohlo celý proces ověřování zjednodušit.

Článek

Síť ambulancí, kterou ročně projde 1,3 milionu pacientů, se loni ve velkém pustila do telemedicíny a digitalizace. Letos rozvíjejí aplikaci pro chytré telefony, kterou chtějí představit na konci léta.

Šéf skupiny EUC věří, že zjednodušit proces ověření totožnosti a zároveň uklidnit ty, kteří se bojí zneužití osobních údajů, by v budoucnu mohla i tzv. bankovní identita. „Když mají lidé odevzdávat osobní údaje, občanku, kartičku zdravotní pojišťovny, tak to řadu z nich může odradit. Myslím si, že tento proces ověřování zjednoduší bankovní identita, která se postupně rozbíhá, a myslím si, že během roka bude běžná,“ říká Václav Vachta s tím, že čekají na výsledky vlastních analýz.

„Očekávám, že ještě během tohoto roku budeme schopni ověřování pomocí bankovní identity implementovat do našich procesů,“ odhaduje.

Václav Vachta

– Předseda představenstva zdravotnické skupiny EUC a její generální ředitel.

– Profesní dráhu začínal v PPF, kde se věnoval především finančním službám. Dva roky působil na Ukrajině ve skupině Home Credit.

– Od roku 2008 zodpovídal za rozvoj zdravotnického odvětví PPF Group.

– Po prodeji zdravotnických aktiv fondu Tuffieh vstoupil v roce 2011 do vedení zdravotnické skupiny EUC.

Hned na začátku pandemie, loni v březnu, spustili komunikační platformu, která pacientům umožňuje spojit se s lékařem na dálku.

„Pandemie otevřela dveře telemedicíně. Umožnila, že ji začali všichni vnímat jako účelný prvek. Jak zdravotníci, tak pacienti, tak zdravotní pojišťovny,“ vysvětlil ve studiu SZ Byznys Václav Vachta, generální ředitel skupiny EUC. Do tohoto odvětví už investovali desítky milionů korun.

Vsadili na švédský model. Přesněji platformu pro komunikaci se zdravotníky nazvanou Doctrin, v Česku dostala prozaičtější označení Lékař online 24/7.

Skupina EUC

– Největší síť ambulantních klinik v Česku.

– Provozuje 25 zdravotnických zařízení, 11 mamocenter, 23 lékáren a 11 laboratoří.

– Zaměstnává 2230 zdravotníků, kteří ročně ošetří téměř 1,3 mil. pacientů.

– Na podzim 2017 vydala jako první v sektoru zdravotnictví v Česku emisi dluhopisů v celkovém objemu 1,4 mld. Kč.

Po roce mají v EUC k dispozici první čísla. Konzultaci na dálku využívá zatím tisícovka lidí měsíčně, především ve věku mezi 25 až 40 roky. A většinou ženy.

Nejčastější potíže roku 2020? Lidé konzultovali nejen léčbu covidu-19, ale také bolesti zad, hlavy, močových cest nebo například zánět očí.

Bez nutnosti být s lékařem v jedné místnosti lze podle jejich odhadů vyřešit až 30 procent obtíží, se kterými lidé obvykle přicházejí do ordinací praktiků. Ve Skandinávii na dálku s lékařem komunikuje přes milion lidí. V EUC věří, že i jejich čísla postupně půjdou nahoru.

A kdo je podle Václava Vachty jasným vítězem covidové krize? „Jednoznačně zdravotníci, kteří zvládli nával epidemie, že ten systém nezkolaboval, že dokázal pojmout takové množství nemocných a vážně nemocných v nemocnicích, to je vítězství,“ je přesvědčen šéf zdravotnické skupiny EUC.

Celý rozhovor si můžete pustit ve videu nahoře.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované