Hlavní obsah

Výzva: Chybí v Česku politicky angažované umění? Nechápu, proč výtvarníci mlčí, říká grafik Beneš

24. 2. 2018

Politický plakát nevynáší. Pro spoustu výtvarníků je zajímavější dělat vizuály pro korporáty, říká Beneš. (Video: Renata Kalenská, Seznam.cz)

Jeden dobře udělaný politický plakát má větší moc než proslov na tribuně nebo manifest, říká výtvarník a pedagog Pavel Beneš.

Článek

Babišonek, Miloš Feman - hra se slovy i grafiky výtvarníka Pavla Beneše si často utahují ze současných politiků a upozorňují na aktuální témata. On sám ale kritizuje kolegy, že se nechtějí víc zapojit.

„Nechápu, kam se poděla kreativita a nadšení pomáhat demokracii. V roce 1989 byli všichni aktivní a dnes dávají přednost byznysu, nejsou schopní reagovat na stav ve společnosti,“ říká Beneš, který vede ateliér Vizuální design na Fakultě umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.

Kriticky hodnotil i prezidentskou kampaň Miloše Zemana. „Vadilo mi, že ho spolek Přátelé Miloše Zemana prezentoval fotkou starou patnáct let. Sice mu to asi nenahrálo body, ale byl to podraz na voliče,“ tvrdí.

Proč se v Česku ztrácí zájem o politický plakát? A mají umělci vůbec mluvit do politiky? Odpovědi na tyto a další otázky se dozvíte v úvodním videu.

Názory k článku

Reklama