Hlavní obsah

Miliony soukromé agentuře. Správa železnic chce získat veřejnost pro bourání mostu

Foto: ToniCzech, Shutterstock.com

Bourat, nebo opravit? Spor o budoucnost pražského železničního mostu se vleče roky.

Správa železnic chce získat podporu veřejnosti pro zbourání historického mostu v Praze pod Vyšehradem a jeho nahrazení novou konstrukcí.​​ Za 2,3 milionu korun si kvůli tomu najala agenturu Native PR, zjistil Radiožurnál.

Článek

Proti plánu Správy železnic (SŽ) zbourat historickou konstrukci železničního mostu pod Vyšehradem a nahradit ji moderní variantou vystupuje spolek Nebourat. Za zachování historické podoby mostu se postavila například architektka Eva Jiřičná, kajakář Vavřinec Hradilek nebo kardiochirurg Jan Pirk.

Státní organizace si proto za 2,3 milionu korun najala agenturu Native PR, s níž podepsala smlouvu na „krizovou komunikaci“. „Výstupem spolupráce s Native PR je veřejně dostupná komunikace SŽ na téma železničního mostu,“ uvedla Správa železnic.

Agentura od července do října připravila dvě tiskové zprávy, zapojila se do přípravy průzkumu veřejného mínění a spravovala profily na sociálních sítích. Na těch má celkem 346 sledujících, zjistil Radiožurnál.

Správa železnic má přitom svůj vlastní odbor komunikace, včetně několika tiskových mluvčích. Podle šéfky odboru Kateřiny Matáskové potřeba najmout si agenturu vznikla, když Správa železnic začala „odrážet kvantum žádostí o informace a dezinformací“, které se týkaly výtoňského mostu.

Proti tvrzení, že by šířili dezinformace, se Pavel Štorch ze spolku Nebourat ohradil. Spolek celou dobu usiluje o to, aby Správa železnic most nebourala, ale pořádně opravila. Zatím k tomu spustili petici, která má aktuálně téměř 21 tisíc podpisů. Státní organizace se ale dlouhodobě brání, že most dostala do správy v roce 2008 už ve špatném stavu.

Doporučované