Hlavní obsah

Cybertruck měl umět plavat. Ve skutečnosti vyžaduje speciální mód i na mytí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Shutterstock.com

Tesla Cybertruck.

Reklama

Pick-up Cybertruck z dílny americké Tesly, u kterého Musk sliboval, že s ním bude možné překonávat jezera, musí být při mytí nastavený do speciálního režimu. Jinak hrozí ztráta záruky.

Článek

Nový model Tesly, dlouho očekávaný elektrický pick-up Cybertruck, měl podle šéfa automobilky Elona Muska být schopný dočasně fungovat jako loď a překonat řeky, jezera a nerozbouřená moře. Musk to tedy alespoň v roce 2022 psal na X (dříve Twitteru). Nyní, když už jsou první Cybertrucky na silnicích, se ukazuje, že to s plavbou nebude tak žhavé.

Nová Tesla je vybavená takzvaným brodicím režimem (wade mode), který jí umožňuje po dobu 30 minut jet vodou do hloubky 78 centimetrů. Auto se během brodicího módu vyvýší a natlakuje baterii. Za wade mode ale Tesla ručí pouze, pokud voda nepřesáhne danou hladinu, a pokud auto jede po oficiálních silnicích. Plavba mezi raketovou základnou Starbase a 360 metrů vzdáleným ostrovem South Padre Island, jak Musk v roce 2022 avizoval, tedy v úvahu nepřipadá. Tesla navíc sbírá informace o délce brodění a GPS souřadnicích také proto, aby zamezila pokusům o podvod v rámci záruky.

Nyní se ale ukazuje, že vodotěsnost auta není tak úplně automatická ani u běžného mytí v automyčce. Pokud si chce řidič svůj Cybertruck umýt, musí ho přepnout do takzvaného „Car Wash Mode“. Jinak hrozí, že se během umývání dostane voda do elektroinstalace a auto poškodí. A na takové škody se nevztahuje záruka.

„Jestliže Cybertruck nepřepnete do mycího režimu, může dojít k poškození (například nabíjecího portu nebo stěračů). Na poškození způsobené při mytí v myčce se nevztahuje záruka,“ píše se v manuálu. Během umývání výrobce také nedoporučuje hadicí s vodou mířit přímo na okna, dveře, těsnění kapoty, elektronické moduly nebo odkryté kabely.

Jak se Cybertrucku daří ve vodě, vyzkoušel v únoru například ukrajinský youtuber vystupující pod pseudonymem TechRax. V brodicím módu různou rychlostí projížděl zatopenou část silnice a voda několikrát vystříkla i nad kapotu. Během jízdy se mu uvolnily dvě plastové části a několik hodin po „brodění“ přestalo fungovat tlačítko na otevírání nákladového prostoru.

Tesla svolává Cybertrucky

Problémy ale nehlásí uživatelé jen kvůli vodě. Tisíce těchto vozidel Tesla nyní svolává ze silnic, a to kvůli obavě o bezpečnost. Hrozí totiž, že se plynový pedál zachytí o vnitřní polstrování auta a sám přidá na rychlosti. Jak se z pedálu uvolní krycí podložka, která se posléze zachytí o polstrování, je vidět na videu jednoho z majitelů Cybertrucku.

@el.chepito1985

serious problem with my Cybertruck and potential all Cybertrucks #tesla #cyberbeast #cybertruck #stopsale #recall

♬ original sound - el.chepito

„Uvázlý pedál akcelerátoru může způsobit neúmyslné zrychlení vozidla, což zvyšuje riziko havárie,“ napsalo americké ministerstvo dopravy v oznámení o svolávací akci. Ta se týká 3878 Cybertrucků, které Tesla slibuje bezplatně opravit. Doporučuje v takové situaci sešlápnout brzdu, která plynový pedál překoná. Svolávací akce ovšem nejsou ve světě výrobců automobilů ničím výjimečným, před dvěma lety svolávala dva tisíce vozů například tuzemská Škoda Auto.

Podle BBC byla při výrobě pedálu provedena neschválená technická změna, v rámci které bylo při montáži pedálu použito mazivo, a podložka tak nepřilnula k pedálu správně. Cybertruck tak čelí dalšímu problému, které ho provází již od jeho představení, kdy Elon Musk omylem rozbil jedno z oken.

Reklama

Doporučované