Hlavní obsah

Škoda Auto zvýšila zisk, její matce Volkswagen ale naopak klesá

Škodovce se daří a její zisk stoupl.Video: Jan Marek

 

Reklama

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v prvních třech čtvrtletích letošního roku výrazně zvýšila svůj zisk.

Článek

Zisk české automobilky Škoda Auto se za posledních devět měsíců zvýšil o více než 47 procent. V tiskové zprávě to ve čtvrtek ráno uvedl její mateřský koncern Volkswagen, kterému ovšem za stejné období zisk poklesl.

Za první tři čtvrtletí zvýšila Škodovka svůj provozní zisk meziročně z 856 milionů eur na 1,26 miliardy eur (31,1 miliardy korun). Tržby automobilka meziročně zvýšila na 19,659 miliardy eur (485,8 miliardy Kč) z 15,181 miliardy eur. Za týden navíc firma představí čtvrtou generaci své vlajkové lodi, automobilu Superb. Ten bude k dispozici jako liftback, kombi a vedle spalovacích motorů nabídne také plug-in hybridní a mild-hybridní ústrojí.

Výsledky boleslavské automobilky jsou přitom stále ovlivňovány faktory, jako je její odchod z ruského trhu, který ji loni připravil asi o 700 milionů eur.

„Zlepšila se situace kolem čipů, vyřešili jsme záplavy ve Slovinsku, takže teď nabíráme síly a děláme i několik směn navíc. Snažíme se obsadit zákazníky, showroomy a tak dál, takže se v porovnání s minulými roky zlepšuje hospodářský výsledek. Roli hraje také to, že jsme upravili ceny směrem nahoru, takže máme lepší přidanou hodnotu, lepší marže a celou dobu probíhá takový redukční program ve všech směrech, abychom měli nízké náklady,“ komentuje situaci Jaroslav Povšík, předseda odborové organizace ODBORY KOVO MB.

„Samozřejmě v koncernu Volkswagen musíme najít znovu nějaké své dobré místo, abychom měli možnost dostat hodnotné nové modely, třeba portfolio zhruba sedmi aut, a do budoucna vytížili Kvasiny a další,“ dodává.

„Matce“ zisk klesl

Zatímco Škoda Auto se letos dařilo, jejímu mateřskému koncernu Volkswagen klesl provozní zisk za prvních devět měsíců o sedm procent na 16,2 miliardy eur. Koncern meziročně zvýšil objem dodávek pro zákazníky o 11 procent na 6,7 milionu vozů, zároveň se zvedly o 16 procent tržby z prodeje.

Problémem, který koncernu škodí, je ale ziskovost. „Celkově jsme na dobré cestě a ve třetím čtvrtletí jsme zvýšili objemy prodeje i tržby,“ řekl finanční a provozní ředitel Volkswagen Group Arno Antlitz. „Nemůžeme ale být spokojeni se ziskovostí, která ve třetím čtvrtletí nedosáhla našich ambiciózních cílů,“ uvedl.

Společnost předpokládá, že dodávky zákazníkům se budou nyní pohybovat mezi devíti a 9,5 miliony vozů. Volkswagen nadále očekává, že letošní tržby z prodeje koncernu budou o 10 až 15 procent vyšší než v předchozím roce.

„Nyní se soustředíme na systémovou realizaci desetibodového plánu a našich výkonnostních programů napříč značkami,“ doplnil Antlitz.

Reklama

Související témata:

Doporučované