Článek
Americký zpěvák Pitbull v rámci světového turné Party After Dark nevynechá ani pražskou zastávku. Ve středu vystoupí ve vyprodané O2 areně pro tisíce fanoušků. Ti se na koncert připravují tak, že vykupují umělé pleše z obchodů s vybavením na maškarní a party.
Nezaměnitelným vzhledem zpěváka - pleš, bradka, sluneční brýle a oblek - se inspirují fanoušci po celém světě, trend převléci se za Pitbulla ovšem podle agentury AP dominuje zejména v Evropě. Do převleku se podle agentury AP ovšem pouští častěji ženy než muži.
„Přeskočili jsme oceán, dorazili jsme do Londýna — a bylo to něco úplně jiného. Úplně nová vlna, úplně jiná úroveň,“ okomentoval své „klony“ Pitbull pro agenturu Associated Press po koncertu v Londýně. Sám si převleky svých fanoušků pochvaluje.
Velký zájem o neobvyklou součást oděvu ovšem v některých obchodech způsobil nedostatek zboží. Upozornila na to například influencerka Kim Ly na sociální síti TikTok.
„Dokonce jsem volala do různých party obchodů a řekli mi, že jsem desátá, která volá. Je to úplně vyprodané. Na TikToku jsem slyšela, že bychom místo toho měli použít silonky nebo čepici na plavání,“ uvádí ve videu.
„Mám pocit, že umělé pleše jsou vyprodané už delší dobu. Dnes kvůli tomu lidé volali, ale myslím si, že si to zařizovali už dřív,“ uvedl pracovník expedice e-shopu Ptákoviny Praha Andrej Baroš.
Umělé pleše nabízela i Alza, podle mluvčí firmy Elišky Čeřovské se ovšem vyprodaly už před měsícem. Data spojená s mírou meziročního nárůstu prodaných „paruk“ ovšem firma nesledovala, jak upozornila mluvčí.
Cena umělé plešky se pohybuje od sto do dvou set korun. Vlastní verzi umělé látkové plešky spolu s ikonickým motýlkem, který Pitbull často nosí, nabízí i sám zpěvák v rámci své značky Timeless Miami, která odkazuje na jeho rodné město. Produkty nabízí za 437 korun.