Hlavní obsah

Český výrobce trik poráží textil z Asie, stal se podnikatelem roku Pardubicka

Foto: EY Podnikatel Roku, Seznam Zprávy

Zakladatel firmy CityZen Pavel Hrstka

Reklama

16. 2. 12:05

Vyvinuli vlastní technologii výroby bavlněných oděvů a jejich prodeje jdou do desítek tisíc. Nyní chystají vstup na zahraniční trhy. A zakladatel společnosti CityZen Pavel Hrstka se dnes stal Podnikatelem roku Pardubického kraje.

Článek

Inovativní, ekologický a udržitelný způsob výroby, i to byly důvody, proč se porota soutěže, složená převážně z držitelů titulu EY Podnikatel roku z minulých let, rozhodla ocenit právě firmu Pavla Hrstky. Udržitelnost je totiž letos silným tématem rezonujícím napříč celou soutěží. Specifikem společnosti CityZen je pak odvaha, s jakou se v době, kdy textilnímu trhu dominují výrobky z Číny, rozhodli oživit tradici českého oděvnictví.

Vítězství v soutěži EY Podnikatel roku je pro mě obrovská pocta a odměna za mé celoživotní úsilí. Velké díky patří i mým kolegům, protože bez nich bychom CityZen neposunuli za dva roky tak daleko, a já z toho mám upřímnou radost.
Pavel Hrstka

Trika, ale také košile, polokošile či spodní prádlo vyrobené unikátní technologií z prodyšného bavlněného materiálu jsou důkazem, že se výrobky „made in Czech Republic“ mohou prosadit ve velkém měřítku i ve světě.

„Kromě podnikatelského příběhu letošního krajského vítěze porotu zaujala světově unikátní technologie, kterou má společnost CityZen Pavla Hrstky patentovanou a která mění zažité vnímaní bavlněných oděvů. Meziroční nárůst tržeb o téměř 700 % porota považuje za mimořádný,“ říká Martina Kneiflová, vedoucí partnerka EY v České republice.

CityZen je mladá, progresivní firma. Díky revoluční patentované technologii, kterou neumí zrealizovat nikdo jiný na světě, vyvinuli speciální bavlněné triko s unikátní kombinací vlastností. Svému produktu věřili, šli s ním na trh zaplavený kontejnery levného textilu z Asie… A uspěli. V Česku mají vlastní e-shop a přes 70 partnerských prodejen, jejichž počet se neustále zvyšuje. V roce 2020 tržby společnosti meziročně vyrostly o 600 % a do roku 2025 chtějí podle Hrstky v tržbách pokořit miliardu.

Udržitelnost není pro Pavla Hrstku a jeho spolupracovníky jen prázdným pojmem. Používají výhradně přírodní materiály, veškeré oděvy jsou z bavlny. Vyrobili a prodali už desítky tisíc triček, což jim postupně umožnilo rozšířit sortiment a pustit se do dalších textilních inovací. Kromě triček tak dnes nabízí také košile, polokošile či spodní prádlo a momentálně pracují i na dámských halenkách. Nově používají svoji speciální úpravu nešpinivosti a zamezení potu také na merino vlnu.

„Osobně jsem za ocenění pro společnost CityZen velmi rád. S firmou jsme byli v kontaktu de facto od počátku koronavirové pandemie v roce 2020. Tehdy byl na trhu velký nedostatek osobních ochranných pomůcek a prostředků. V CityZen dokázali vlastnosti materiálu, který využívají pro výrobu triček či košil, využít také pro výrobu textilních roušek na opakované použití,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. V Pardubickém kraji byl letos vyhlášen v pořadí již devátý regionální vítěz soutěže EY Podnikatel roku, loni se jím stal Vladimír Finsterle ze společnosti Pears Health Cyber.

Jméno EY Podnikatele roku 2021 České republiky se dozvíme 1. března 2022. Vítěz z České republiky se pak v červnu 2022 zúčastní celosvětového finále, kde bude spolu s ostatními národními vítězi z padesáti čtyř zemí světa bojovat o titul EY Světový podnikatel roku.

EY Podnikatel roku

Vítězové regionálních kol EY Podnikatele roku 2021:

Tomáš Čupr (Rohlik.cz) a Václav Navrátil, Martin Dienstbier (DIANA Biotechnologies)

Martin Cígler (Solitea)

Daniel Večeřa a Petr Res (HP Tronic)

Filip Dušek, Elroz Invest

Jiří Kůs, Lucie Konečná (NanoSpace)

Pavel Hrstka (CityZen)

Karel Kadlec (CarTec)

Ladislav Vrána a Jiří Nesvadbík (Neva Žaluzie)

Seznam Zprávy jsou mediálním partnerem soutěže EY Podnikatel roku.

Pomoc proti zdražování – Jak zvládnout krizi

Domácnosti a firmy čelí problémům s vysokou inflací a růstem cen energií. Projekt Seznam Zpráv „Jak zvládnout krizi“ vám nabízí praktické informace, jak ušetřit a jak řešit či snížit dopady zdražování.

Mohlo by vás také zajímat:

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované